НКЖИ: Разкопахме пред гарата по друг проект. Не правим ремонт на ремонта

Раздигнатите плочки пред сградата са съвсем друг проект, за който данъкоплатците ще плащат извън платените вече над 3 милиона лева

OFFNews Последна промяна на 03 февруари 2021 в 14:29 3012 0

Забавно уточнение по повод статията на OFFNews "HUBAVOE: Разкопаха гара Подуяне месец след като тържествено я откриха" разпространи пресцентърът на Национална компания "Железопътна инфраструктура".

Чиновниците на държавна хранилка опровергават твърдение, „ремонтираната гара в Подуяне отново се ремонтира”, каквото в нашата статия няма.

От НКЖИ са категорични, че в момента не се извършва ремонт на ремонта на реконструираната жп гара Подуяне. Но държавната компания чистосърдечно си признава, че около зданието е разкопано по съвсем друг проект.  Със съвсем нов бюджет извън изхарчените над 3 милиона лева за обновяването на самата сграда.

Ето и текста на цялата позиция на НКЖИ:

Във връзка с публикуван материал в ОFFNеws относно това, че „ремонтираната гара в Подуяне отново се ремонтира”, Национална компания „Железопътна инфраструктура“ информира, че това категорично не отговаря на истината. В момента не се извършва ремонт на реконструираната жп гара Подуяне.

Към днешна дата компанията изпълнява проект „Модернизация на железопътен участък София-Елин Пелин“, в чийто обхват попадат строителните дейности по първи гаров перон в жп гара Подуяне. Проектът включва още модернизация на коловозното развитие с прилежащи гарови перони и други елементи от гаровата инфраструктура (подлези, пешеходни пасарелки, перонни покрития и т.н.). В момента се извършват строителните работи по първи перон на коловозното развитие, свързани с полагането на тръбоканална мрежа за изграждане на системите за сигнализация и телекомуникация. Работните програми по двата проекта – проект „Реконструкция на гарови комплекси Подуяне, Искър и Казичене“ и „Модернизация на железопътен участък София-Елин Пелин“ бяха изцяло синхронизирани, за да се спазят изискванията на Техническите спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС), относно височината на пероните. Това налага извършването на посочените дейности да се изпълняват след ремонта на приемното здание. По този начин ще се осигури и гарантира цялостното съответствие на гаровия комплекс с посочените изисквания и тези за достъпна среда.

Не са коректни внушенията за ремонт на ремонта, двата проекта се изпълняват поетапно, за да бъде гарантирана функционалността на гарата, за което многократно бе публично обявявано и обяснявано за всички фази от реализацията на проектите.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови