Московски: Как са се давали кредити на фалирало дружество?

Последна промяна на 31 май 2018 в 18:38 4572 1

Има законов мехамизъм за спасяване на БДЖ – Пътнически превози, които са със запорирани сметки, заради неплатени заеми, каза в Бургас транспортният министър Ивайло Московски. Очаква се отговор от финансовото ведомство, поясни той:

Това са заеми, които са наследени от нас. Заемът, който е повод за запориране на сметките, е 2007 – ма година. 250 милиона са теглени. Искам да ви кажа, че до момента, аз не съм видял нито един документ, в годините, в който да е показано как тези, които са взимали заема тогава, ще го връщат. И е много лесно да се говори и да се разполага с данъците на българските граждани, защото всички призиви веднага, всичко да се плаща по тези заеми, означава точно това – парите да се извадят от бюджета, а това са данъците на всички хора“, коментира Московски.

И парите отново ще излязат от джоба на хората, подчерта той. Ивайло Московски изрази оптимизъм, че проблемът ще бъде преодолян. Най-вероятният начин е да вземат безлихвен заем от бюджета и той ще се изплаща от сектор „Транспорт“. Ако се стигне, все пак, до разпродаване на имуществото на БДЖ, железницата ще спре да работи, призна Московски. Той хвърли вина и към самите кредитори, как са финансирали дружество, което е било във фалит:

Не знам какви са тия кредитори и ми е интересно техните акционери какво мнение са имали, когато са одобрявали тия заеми. Ние, когато заварихме БДЖ и направихме плана за преструктуриране, той включваше в себе си рефинансиране на текущи дългове, единствената банка, която беше склонна да финансира БДЖ, беше Световната банка и то с държавна гаранция“, каза Московски.
Обяснението защо са давани кредити на фалирало дружество, според него, е че то е държавно и все някой ден държавата ще плаща, коментира той.

Ивайло Московски бе в Бургас за Европейския морски ден и участва в първа копка по строежа на Конгресен център на бургаското пристанище.