Магистрала от чисто злато: 600 милиона за 13 км път за бившата Агромах и словаци

Последна промяна на 16 ноември 2019 в 10:51 21193 2

ДЗЗД „АПП ЛОТ 3.2.1“ е определен за изпълнител на 13.2 км участък от АМ „Струма“ през Кресненското дефиле - лот 3.2.1. Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски подписа решението за класиране на участниците в процедурата за определянето на изпълнител в обществената поръчка за избор на изпълнител за проектиране и строителство на отсечка от автомагистралата в участъка между Кресна и Крупник, съобщиха от ведомството.

Това е платното в посока Кулата - София, което ще преминава източно от Кресненското дефиле по ново трасе.

В дружеството „АПП ЛОТ 3.2.1“ участват: "ГРОМА ХОЛД“ ЕООД, „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“ АД, „ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО – БЛАГОЕВГРАД“ АД, „ПЪТПРОЕКТ“ ЕООД и „ВАХОСТАВ-СК“ а.с.

Грома Холд е новото име на бившата Агромах, а "Вахостав-СК" е словашка компания.

Любопитното в решението на АПИ е, че избраната оферта е значително по-висока от прогнозната стойност на строителството на пътя в Кресненското дефиле. Заложеният бюджет на проекта бе 444 796 305 лв. без ДДС (533,8 млн. лева с ДДС). 

Освен това предложението на Грома Холд и словаците не е най-изгодно като цена. Всъщност от общо трите подадени оферти единствено обединение от фирми на най-богатия българин Цоло Вутов влизаше във финансовата рамка - Обединение „ГЕОПЪТ СТРУМА 3.2.1“, в което са: „Геострой“ АД, „Пътстрой-92“ АД, „Биас-М“ ЕООД и „Илия Бурда“ ЕООД предложи да направи пътя за 504 037 616.93 лв. с ДДС.

АПИ обаче избира за изпълнител „АПП ЛОТ 3.2.1“, чиято оферта е с 96 милиона лева по-висока. Точната сума, оферирана от "Грома Холд" е  599 999 903.90 лв. с ДДС, което означава, че всеки километър от платното ще струва на българските и европейските данъкоплатци по 45,45 милиона лева.

Високата цена се обяснява със сложността на проекта.

В лот 3.2.1 е участъкът от км 375-ти до 389-ти км и прилежащите пътни връзки. В него ще бъдат построени 3 тунела - „Симитли“ /211 м/, „Ракитна“ /1 135 м/ и „Стара Кресна“ /1 052 м/. Съоръженията ще бъдат със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н. Ще бъдат изградени 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, както и 3 надлеза и подлеза. Достъпът до трасето ще бъде осигурено чрез 3 пътни възела:

Пътен възел „Полето“ при 379-ти км, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Брежани и Полето, както и включване в автомагистралата в посока София.
Пътен възел „Мечкул“ при 384-ти км, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Мечкул и Брежани, както и включване в автомагистралата в посока София.
Пътен възел „Стара Кресна“ при км 387-ми км, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Стара Кресна, Ощава, както и включване в автомагистралата в посока София.

Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство.

Проектът за изграждане на участъка от АМ „Струма“ през Кресненското дефиле се планира да се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1005

2

Отговорът е:
"Количествено стойностна сметка" !!!

828

1

ЛАФЪРДИЕВ

16.11 2019 в 11:02

Тъй де.. Ша ни води Варна с над 40 млн. километъра за плавателнио си булевард, с кръглата елипса..
Къде са намират те..
Ша ги отвейм..
А сърбите и те.. Ша ни са фукат, че магистралата Ниш- Градина през тамошното ждрело с 5,5 млн евро ЗАЕМИ са успели да пуснат..
Ний с европарите кви рекорди поставяме..
На тунела при Железница от 2 клм и 4,5 клм подходи към него на Джи Пи-то за 15 пъти по скъп километър от норвежците пускаме..
А тук.. Само пореден нов рекорд по крадене поставяме..