ДЗЗД „АПП ЛОТ 3.2.1“ е определен за изпълнител на 13.2 км участък от АМ „Струма“ през Кресненското дефиле - лот 3.2.1. Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски подписа решението за класиране на участниците в процедурата за определянето на изпълнител в обществената поръчка за избор на изпълнител за проектиране и строителство на отсечка от автомагистралата в участъка между Кресна и Крупник, съобщиха от ведомството.
Това е платното в посока Кулата - София, което ще преминава източно от Кресненското дефиле по ново трасе.
В дружеството „АПП ЛОТ 3.2.1“ участват: "ГРОМА ХОЛД“ ЕООД, „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“ АД, „ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО – БЛАГОЕВГРАД“ АД, „ПЪТПРОЕКТ“ ЕООД и „ВАХОСТАВ-СК“ а.с.
Грома Холд е новото име на бившата Агромах, а "Вахостав-СК" е словашка компания.
Любопитното в решението на АПИ е, че избраната оферта е значително по-висока от прогнозната стойност на строителството на пътя в Кресненското дефиле. Заложеният бюджет на проекта бе 444 796 305 лв. без ДДС (533,8 млн. лева с ДДС).
АПИ обаче избира за изпълнител „АПП ЛОТ 3.2.1“, чиято оферта е с 96 милиона лева по-висока. Точната сума, оферирана от "Грома Холд" е 599 999 903.90 лв. с ДДС, което означава, че всеки километър от платното ще струва на българските и европейските данъкоплатци по 45,45 милиона лева.
Високата цена се обяснява със сложността на проекта.
В лот 3.2.1 е участъкът от км 375-ти до 389-ти км и прилежащите пътни връзки. В него ще бъдат построени 3 тунела - „Симитли“ /211 м/, „Ракитна“ /1 135 м/ и „Стара Кресна“ /1 052 м/. Съоръженията ще бъдат със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н. Ще бъдат изградени 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, както и 3 надлеза и подлеза. Достъпът до трасето ще бъде осигурено чрез 3 пътни възела:
Пътен възел „Полето“ при 379-ти км, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Брежани и Полето, както и включване в автомагистралата в посока София.
Пътен възел „Мечкул“ при 384-ти км, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Мечкул и Брежани, както и включване в автомагистралата в посока София.
Пътен възел „Стара Кресна“ при км 387-ми км, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Стара Кресна, Ощава, както и включване в автомагистралата в посока София.
Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство.
Проектът за изграждане на участъка от АМ „Струма“ през Кресненското дефиле се планира да се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
4022
2
21.11 2019 в 20:10
"Количествено стойностна сметка" !!!
6774
1
16.11 2019 в 11:02
Къде са намират те..
Ша ги отвейм..
А сърбите и те.. Ша ни са фукат, че магистралата Ниш- Градина през тамошното ждрело с 5,5 млн евро ЗАЕМИ са успели да пуснат..
Ний с европарите кви рекорди поставяме..
На тунела при Железница от 2 клм и 4,5 клм подходи към него на Джи Пи-то за 15 пъти по скъп километър от норвежците пускаме..
А тук.. Само пореден нов рекорд по крадене поставяме..
Последни коментари
flatko
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си
yoghurt
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си
PaulPierce
Недоволни от ремонта на Опълченска сложиха пухкави белезници на джипа на Терзиев
yoghurt
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си
flatko
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си
baba Yaga
Нарязаната с макетно ножче поиска насилникът да бъде пуснат на свобода