Локо-БДЖ не само не е закрит, както нареди Московски, ами се и клонира

Светослав Метанов 26 март 2018 в 11:27 14557 0

Таран, капитан, че и изпълнителен директор - всичко това е Владимир Владимиров. Най-вдясно на втория ред.

На 29 януари след разкритията на Нова телевизия, че футболисти са назначени в БДЖ само, за да ритат мачлета на най-ниско ниво на аматьорския ни футбол, министърът на транспорта Ивайло Московски свика извънредна пресконференция, на която обяви, че отборът "Локомотив-БДЖ" се закрива. Нарежданията на принципала обаче явно не струват нищо за ръководството на БДЖ.

Отборът не само продължава да мери сили с колоси на играта с топка като "Вихър"- Требич, "Спартак 1933" - Подгумер и "Надежда" - Доброславци, но и закъсалата държавна железница се задължава да налива пари в тима през следващите две години.

Това става ясно от новия Колективен трудов договор (КТД), подписан между синдикалните организации и ръководството на жп компанията.

В чл. 79 на споразумението е записано: 

"С цел участие на работниците и служителите от Дружеството в държавни и международни спортни турнири и първенства, Работодателят и Синдикатите могат да ги подпомагат чрез създаване по реда на Закона за юридическите лица с нестопанска цел, на аматьорски спортни клубове по различни видове спорт, така както е създадено Сдружение "Футболен клуб Локомотив-БДЖ". Наименование на всеки от създадените спортни клубове задължително включва думите "Локомотив-БДЖ". В тези клубове могат да членуват и други лица".

Таранът на Локо-БДЖ Владимир Владимиров гледа отблизо как момчетата от истинското ЦСКА 1948 ги попиляват на терена. Железничарският отбор загуби с 0:7 срещу армейците.

Текстът на практика дава възможност ФК "Локо-БДЖ", в което централен нападател е изпълнителният директор Владимир Владимиров да се клонира, а жп компанията да плаща сметките както на футболистите, така и на всевъзможни други отборчета на аматьорско ниво. 

В БДЖ може и да няма пари за столове на машинистите, в кабините им да тече, когато навън вали, а стаите за почивка на превозните бригади да са по-мизерни от условията в затвор, но пари за ритнитопковците ще се дават!

Това обаче не е единственият абсурд в новия КТД.

В договора с работниците и служителите присъстват някои доста любопитни работни позиции в БДЖ.

На стр. 11 от приложенията има длъжност лекар предпътни прегледи. Според железничари обаче такива отдавна няма. Друга любопитна длъжност е "възпитател", а трета - "екскурзовод".

Съвсем отделен въпрос е, че записаният щат за позицията "Организатор почистване и екипиране на вагони" е по-висок от този на "Дефектоскопист", а от работата на тези специалисти пряко зависят сигурността на превозите и респективно живота и здравето на пътниците. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Година след катастрофалния резултат от теста за функционална грамотност PISA