Държавата спасява БДЖ с 20 млн. лв., Горанов иска да се разреди графикът на автобусите

OFFNews 01 юни 2018 в 15:30 11647 10

Владислав Горанов

Финансовият министър Владислав Горанов обяви, че Министерството на финансите се обсъжда отпускането на безлихвена държавна помощ на БДЖ от малко над 20 млн. лева.

Обсъждането идва след новината за запор на сметки на железниците за около 40 милиона лева заради дългове. Парите ше дойдат от фискалния резерв.

По-рано изпълнителният директор на железницата Владимир Владимиров заяви, че ако държавна не помогне, БДЖ ще трябва да преустанови работата си.

Горанов коментира, че Министерство на транспорта трябва да положи повече усилия, за да стане железопътният транспорт естествен приоритет. Според него биха могли да се предложат мерки, които да ограничат незаконния автомобилен транспорт, както и да се прецизират транспортните схеми на автомобилния транспорт, така че да не влизат в пряка и неравна конкуренция с жп транспорта. Той уточни, че може да се помисли за разреждане на графика на автобусите по маршрути, припокриващи се с тези на ЖП транспорта. По думите на финансовия министър, ако искаме да напълним един влак от София до Бургас, то трябва да предложим такава услуга, която да удовлетворява пътниците като времетраене. "Не може, ако на 15 минути тръгва автобус от София за Бургас, да очакваме железниците да са пълни", каза той. От друга страна, за да си струва българските данъкоплатци да плащат по няколко стотин милиона лева на година за железопътния транспорт, то влаковете трябва да са пълни. 

Горанов съобщи още, че до края на месец юни България ще подаде документи за членството в чакалнята на еврозоната.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    17444

    9

    мнение от IP

    01.06 2018 в 21:14

    Евала, бе Горанов, как го измисли! Тоя народ съвсем се разпаса..По закон всеки гражданин да в длъжен да пропътува 500 км годишно с влак. А може и такса общо потребление на БДЖ да се сложи.тъй и тъй плащаме престъпленията е БДЖ, поне да е регламентирано

    16193

    8

    SC

    01.06 2018 в 19:16

    Автобусът трябва да бъде само един за денонощие. Стига претенции от тия пътници! Бавно било, мръсно било, счупено било, неудобно било. Това да не ви е петзвезден хотел? Айде, плащайте!

    23293

    7

    Стефан

    01.06 2018 в 18:32

    Проблемът е в това, че някой поиска да убие железницата, за да напомпа изкуствено автобусите. И всички далавери, свързани с това.
    А иначе, предимствата на релсовият пред автотранспорта, се обясняват май още в седми клас.

    12182

    6

    sawall

    01.06 2018 в 17:50

    Проблемът дори не е толкова в това, че има автобуси на 15мин. Проблемът е, че влаковете са кочини и пътуването отнема по 8-9-10-11 часа, а с автобус е 5-6-7. Можело да се мисли за разреждане на автобусите. Ало, пазарна икономика и частна инициатива в тази държава няма ли? Ти какво си, министър на финансите или лукова глава?

    29217

    5

    Лопе де Вега

    01.06 2018 в 16:59

    Владко, ама това го минахме при комунизъма, бе момче. И тогава имаше борба срещу автобусните линии,нищо, че бяха най-скапаните на света. Вдигаха цените на автобусните билети дано хората се откажат, ама не.

    Що не питаш човекопътниците? А, сетих се - щото си голем началник!

    17158

    4

    aviatora

    01.06 2018 в 16:48

    Герберски крадци!!!

    12415

    2

    senester

    01.06 2018 в 16:15

    БДЖ е една огромна перачница, от която се облажват доста "наши" хора. Поради това от години некадърници се поставят да управляват дружеството.Каквито и мерки да говорят,че ще се вземат е поредна лъжа,всички го знаят. Както е и известно начина по който може да се спаси БДЖ,но няма да стане преди да го фалират и продадат за стотинки на някой "инвеститор".

    11800

    1

    limlim

    01.06 2018 в 15:57

    "Не може, ако на 15 минути тръгва автобус от София за Бургас, да очакваме железниците да са пълни"
    Може, може...
    Ако железниците са като Швейцарските, или в краен случай - Германските...
     
    X

    Иван Костов: Човекът, който промени България