Всеки пети влак - опасен за живота на пътниците

Последна промяна на 22 септември 2012 в 16:04 1868 4

Влак. Снимка: БГНЕС
Влак. Снимка: БГНЕС

20% или всеки пети функциониращ влак в страната е опасен за живота на пътниците, заяви  Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на железопътните превозвачи.

Опасността идва от факта, че това са електрически влакове серия 32 и 33, които не отговарят на техническите изисквания и трябваше да бъдат спрени от движение още преди години, добави Ананиев. Въпреки че не отговарят на изискванията и не са им правени прегледи в последните години, 20 % от графика на влаковете се изпълнява именно от тези две серии.

„Не се прилагат функциите за контрол от националния орган по безопасността ИАЖА”, възмущава се председателят.

„Срокът за въвеждане на независим контрол и лицензиране на жп предприятия, които да извършват този преглед, е краят на 2011 г. Нормативно нещата са въведени на книга в измененията на Закона за железопътния транспорт през 2010 г и 2011 г, но на практика не се прилагат. Това е началото на следващата наказателна процедура на ЕК срещу България за жп транспорта”, допълни той.

Редица инциденти са ставали през годините именно с тези влакове.

В началото на септември тази година една от старите електрически мотриси с маршрут от София за Мездра аварира. Тогава разгневени пътници препречиха пътя на друг влак и принудиха машиниста да ги закара до Мездра.

Същите мотриси - серия 33 - бяха официално спрени от движение през 2009 г. Поводът беше пожарът във влака София- Пловдив.

Въпреки това БДЖ продължава да използва старите мотриси, модел 33.

Последният сериозен инцидент с такива мотриси е от 30 януари. Тогава спирачките на влака от Бойчиновци за Мездра отказаха и 18 души летяха като във филм на ужасите повече от 50 километра.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

23.09 2012 в 01:19

Еми така е, нали парите за БДЖ-то отидоха за метро.

22.09 2012 в 19:44

Така и ще си остане, като продадоха товарни превози, а не пътнически... то може и тях да шитнат на далавера, но вече все тая... скоро няма и 1 печеливш отрасъл да има в страната... само роби...

22.09 2012 в 17:47

Стара е главата ти, Ананиев! "Старите електрички" са в пъти по-здрави и издръжливи дори от прехвалените лъскавички Сименс-и! Никога причината за пожара във влак не е била в самите мотриси, защото са стари! Причината е, че не се поддържат, и то съвсем умишлено. Купените за умопомрачителната цена от близо 1 милион лева на вагон 30 вагона от усмихнатия чичко Мутафчиев са от далечната 1970 година, но те не са стари, нали? Чисто нови, има-няма 40 и кусур години. Но затова си траете ти и цялата мрежа от тумори, които сте се омотали като пиявици около БДЖ! И продължавам да недоумявам докога ще давате трибуна на тях и нито веднъж не си направите труда да проверите къде се крие истината? Ако наричате себе си журналисти, коментарът на господин Марков относно факлите по пътищата би трябвало да ви накара да се замислите.

22.09 2012 в 16:25

Ами вие,г-н Ананиев,като бяхте директор на ИА ЖА ЗАЩО не ги спряхте? ЗАЩО НЕ ЗАДЪЛЖИХТЕ БДЖ ДА СИ МИНАВАТ ПРЕГЛЕДИТЕ НА ЛОКОМОТИВИТЕ?Това бе по ваше време..защо ..защо..защото министъра не дава а ИА ЖА Е ПОД НЕГОВАТА ШАПКА НАЛИ?!Какъв ЕС,ЕК,И тям подобните им производни!
преди 4 минути · Харесвам

Йордан Марков А..относно автобусите,какво ще кажат от ИА АА?? Всеки ВТОРИ ТАМ е опасен и е факел
преди 2 минути · Харесвам