Темата за това с какъв самолет ще лети президентът Румен Радев на първото си задгранично посещение се оказа по-важна от това какви послание се очакват след срещата му с председателя на Европейската комисия и шефа на НАТО. По темата публикуваме коментар във Фейсбук на Веселин Нинов - началник на пресцентъра при президента Росен Плевнелиев.
По повод измислената тема с какъв самолет ще лети президентът на първата си работна (някои хора така и не разбраха разликата с официална, държавна, планирана, извънредна и други жанрове) визита. Слатински не е прав (Радев със "Спартан" в Брюксел - отявлен популизъм, бел. ред.) - да летиш със "Спартан", а не с Airbus A319, не е популизъм, а съвсем рационален поход. Няколко аргумента защо:
- нормална и отколешна практика е военнотранспортни машини (самолети и вертолети) да се ползват за ВИП-превози и за целта са оборудвани на модулен принцип - слага се, каквото е необходимо, в зависимост от задачата;
- напълно подхожда на Върховния главнокомандващ да ползва военни машини за визитите си. Всеки, който твърди, че това не му е на равнището и излага държавата, е лишен от чувство за реалност или просто е предубеден;
- Който е пътувал достатъчно на високо и на най-високо равнище, ще забележи, че много малко са държавите, които разполагат със собствена правителствена флотилия - тая тема е чепкана толкова много, че ми е скучно вече. Почти всички официални машини се числят към състава на съответните ВВС. Т.е. никого няма да учудим, ако президентът ни се появи с военнотранспортна машина. И то доста красива!;
- Капацитетът на "Спартан" за ВИП-превози ограничава превоза на екскурзианти - хора, на които ще им отнеме повече време да си направят селфита и да опознаят обстановката, отколкото да свършат някаква работа. Това е много важно при първата визита на държавния ни глава. И всички, които са се нацупили поради щото не са се озовали на борда, да си съберат крилцата, защото никога не са отразявали Президента на Републиката - нито сегашния, нито предходния. Но им е интересно да видят.
Негативите:
- Не е вярно, че полетът до Брюксел ще продължи само с 30 минути по-дълго - ще продължи около час и половина повече спрямо, например, редовен рейс - зависи все пак и от МТО-условията и т.н.;
- За несвикналите да летят полетът със "Спартан" ще бъде вълнуващ - и много шумен! Съчувствам на колегите, до които шлемофоните няма да достигнат. След тежък работен ден пътуването с която и да е военнотранспортна машина си е буквално главоболие;
- Ако екипът на президента е решил да поглези някого на борда, със сигурност е сбъркал с преценката - екипажът е военен, забравете за "ама може ли още един сандвич";
- И, все пак, как отговаряме на критиката, че летим за сметка на бюджета на МО? Критиците на Бойко Борисов не приеха аргумента му, че така екипажите трупат летателни часове. Но пък Администрацията на президента винаги е била много стриктна при разплащането на задълженията си! Питайте когото искате.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
12052
9
02.02 2017 в 02:15
Airbus А319 2.99 л/км jet-A1 при 829км/ч
цената на керосин jet-A1 е около 1700лв за тон с ДДС
Разстоянието от София до Брюксел по въздух е 1698км
от това излиза че София - Брюксел - София струва
C-27J = 1968 л. или 3340лв.
А319 = 11768л. или 20000лв
разлика има ли ?!?
13214
5
30.01 2017 в 19:12
42249
4
30.01 2017 в 16:42
77927
3
30.01 2017 в 15:57
Не знам, аз не съм чувал Путин да пътува в Медвед, а Тръмп-в Стратофортрес...може и да греша де...
15509
2
30.01 2017 в 15:39
Който не е бил в казарма, ще има възможност да разбере от първа ръка какъв е интелектуалният багаж на военния. Които сме били, ще си припомним :)
Последни коментари
Взрив в Москва, загина високопоставен руски генерал
Идея: Депутатите да се тестват за алкохол и наркотици в началото на всяка парламентарна сесия
Христо Иванов доведе Делян Пеевски, заяви Радомир Чолаков
Информаторът на ФБР призна, че е излъгал за украинската компания, платила по $5 млн. на Байдън и сина му
Работници в завод за хартия в Стамболийски излязоха на протест. Остават без работа след Нова година