Скандалът със скъпите джипове, купени от държавни предприятия под шапката на Министерството на земеделието и след това прехвърлени тихомълком на НСО, за да може в тях да се возят премиерът в оставка Бойко Борисов и други политици, предизвика много критики и коментари. Публикуваме коментара на Петьо Славов, бивш зам.-председател на Комисията за защита на конкуренцията, с негово разрешение. Славов е юрист.
Скандалът в случая не е един. Поне четири са:
1. Първият е, че е проведена обществена поръчка, която изобщо не е била необходима. Фактът, че джиповете не са били използвани нито един ден от формалните възложители, а от НСО го доказва. Това сочи 100-процентова нецелесъобразност на изразходваните средства, което е най-малкото безстопанственост.
2. Вторият е в това, че в условията на поръчката са заложени условия, които противоречат на принципите на равнопоставеност, недопускане на дискриминация и свободна конкуренция - чл. 2 от Закона за обществените поръчки (ЗОП). В резултат на това нарушение се провежда процедура с един възможен участник, което противоречи, освен на закона, и на народната мъдрост, според която "Кушия с един кон не бива".
3. Третият е, че е пълен абсурд при проведена процедура по ЗОП да се постигне цена, която е по-висока (при това над два пъти!) от пазарната. Смисълът на ЗОП е да се осигури ефективно използване на публични средства, а ако джиповете - предмет на поръчката - могат да се купят на по-ниска цена от автокъщите, значи поръчката не е изпълнила целта на закона. А актовете и действията, които противоречат на целта на закона също са незаконосъобразни - чл. 146, т. 5 от АПК.
4. Четвъртият скандал е свързан с изключително безпардонното заобикаляне на ЗОП при изпълнението на поръчката - вместо възложителите - държавни предприятия под шапката на МЗХ, автомобилите са предоставени за ползване на НСО.
Изложеното показва как в рамките само на една процедура по ЗОП са допуснати поне 4 груби нарушения на закона.
Крайно време е прокуратурата да се събуди и да предприеме действията, които са ѝ възложени от Конституцията и НПК, защото тази поръчка очевидно намирисва на корупция и престъпления по служба. А на безстопанственост направо вони.
Всичко за скандала със скъпите джипове вижте тук.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
18551
11
03.12 2016 в 13:42
13277
10
02.12 2016 в 17:24
https://goo.gl/mnjRPx
12691
7
02.12 2016 в 15:41
29217
6
02.12 2016 в 15:38
Поздрав!
29217
3
02.12 2016 в 15:18
Поздрав!
29217
2
02.12 2016 в 15:16
Има още един проблем. Незабавно да бъде разпусната НСО! За пореден път се видя, че тази служба не е способна да свърши полезна работа за пет стинки. Не може да оставят министър-председателя на България да кара автомобил от кортежа! Това е работа на и за специално обучен шофьор, носещ и лична отговорност за живота и здравето на важния пътник. Обърнете внимание - не споменавам име на випа, защото въпросът е принципен. Аз съм от върлите противници на боко, но, мамка му, той е министър-председател и НСО трябва да го пази според утвърдените секретни инструкции. Щом дори това не могат - вън! До един! Без привилегии и извънредни заплати.
Поздрав!
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара