ЦИК да види що е медийна услуга според Изборния кодекс

OFFNews Последна промяна на 10 октомври 2016 в 15:26 3594 0

"Медийна услуга" е създаването и разпространението на информация и съдържание, предназначени за значителна част от аудиторията и с ясно въздействие върху нея, независимо от средствата и технологията, използвани за предаването им".

Това пише в чл. 498., параграф 1, точка 1515 в Изборния кодекс. Тоест законът поставя интернет новинарските сайтове наравно с всички други медии и в този смисъл решението на ЦИК да не им отпусне медийни пакети за изборите противоречи на закона. Това рязясни за OFFNews юристът и депутат от гражданската квота на Реформаторския блок Петър Славов.

Според Изборния кодекс ЦИК не може да стеснява и да изключва новинарските сайтове.

ВАС казва в общ смисъл това на ЦИК с решението си по казуса, но не достатъчно ясно и затова ЦИК пак намира вратичка да изключи сайтовете от медийните пакети. Именно заради тази точка от съда трябва да се искат задължителни указания по прилагане на т. 15 за онлайн изданията.

Ето извадката от Изборния кодекс:


Чл. 498. Установяването на нарушенията, съставянето на актовете, издаването и обжалването на наказателните постановления се извършват по реда на Закона за административните нарушения и наказания.

ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ § 1. По смисъла на кодекса:.... т.1515.

Медийна услуга" е създаването и разпространението на информация и съдържание, предназначени за значителна част от аудиторията и с ясно въздействие върху нея, независимо от средствата и технологията, използвани за предаването им.

Медийни услуги са: а) печатните медии – вестници, списания и други периодични издания; б) медиите, разпространявани чрез електронни съобщителни мрежи, като: аа) обществените и търговските електронни медии – лицензираните или регистрираните обществени или търговски доставчици на аудио-визуални медийни услуги или радиоуслуги; бб) онлайн новинарските услуги – електронните издания на вестници, списания, информационни агенции и други електронни издания. Не са медийни услуги социалните мрежи – фейсбук, туитър и други подобни, и личните блогове. 16. "Доставчик на медийна услуга" е физическо лице – едноличен търговец, или юридическо лице, което носи редакционна отговорност за избора на съдържанието на медийната услуга и определя начина, по който тя е организирана. Редакционна отговорност е упражняването на ефективен контрол върху съдържанието, програмните схеми и каталога на предоставяните услуги.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !