7 начина да подготвите своя онлайн магазин за Черния петък

OFFNews 31 октомври 2022 в 20:09 734 0

bfs

Снимка pexels.com

Black Friday Sale

Ако можехте да надникнете в личните съобщения из сайтовете за препродажба на стоки, бихте останали в шок: чисто нови продукти, предложени на половин цена, не намират купувачи, защото... купувачите очакват Черния петък! Те знаят, че ще намерят върховни оферти. А търговците знаят ли какво ги чака?

Собствениците на е-магазини вече са в трескава подготовка за Черния петък. Тези пък, които досега не са се включвали в „лудницата", трябва да се подготвят сериозно.

Хостинг подготовка

Ако офертите в един електронен магазин са наистина атрактивни, в сайта ще дойдат много хора – няколко пъти повече от тези през традиционен натоварен ден. Това може да срине сайта. Едва ли има по-отчайващ сценарий от този да имаш неустоима оферта и зашеметяващи наличности, а е-магазинът ти да „падне" точно в пика на поръчките.

Предвидливите търговци проучват навреме всички възможности за VPS хостинг за онлайн магазини, които специализираните доставчици предлагат. Тези хостинг планове са специално разработени за максимална гъвкавост. Така сайтовете са способни да „знаят и 2, и 200".

Бекъп – непременно

Готовността за срив е важна при подготовката за Черен петък. Да се направи бекъп не е така увлекателно и вдъхновяващо като създаването на „секси" маркетингово послание или пленителен пост в социалните мрежи, но е също толкова важно. Даже и повече.

Който иска да има спокойствието да мисли за намаления, продажби, поръчки и успех,
първо трябва да си осигури надеждните резерви. Първа сред тях е бекъпът на сайта.
Освен заради лудия наплив от посетители, бекъпът е важен и защото хакерите са традиционно активни по същото време, когато потребителите са в еуфория.

Подбор на продукти

Малцина търговци се замислят за това: когато човек е изправен пред множество атрактивни оферти, той е по-склонен да подходи нерешително. Парадоксално, нали - богатото количество оферти може да доведе до голям брой започнати и незавършени заявки.

В много случаи се оказва, че наличието на по-малко промо-оферти в сайта прави по-лесно за купувачите да вземат решение и да пуснат поръчките си. Специалистите съветват да се направи внимателен подбор на стоките за Черен петък. Дори чисто графично изобилието може да направи сайта претрупан, объркващ и отблъскващ.

Време за имейл маркетинг

Дните преди Черния петък са идеално време за имейл-кампании. Това, което през останалото време се случва трудно, защото хората са преситени с рекламни е-писма, сега се случва лесно: потребителите са в настроение за „лов на оферти" и всяко писмо е добре дошло точно сега.

Мобилна версия

Вече над четвърт от поръчките по време на Черен петък идват от мобилни устройства. Този канал за комуникация и продажба не бива да се пренебрегва. Добрият търговец ще се увери навреме, че мобилната му версия изглежда добре, лесна е за боравене и всичко в нея е на „едно докосване разстояние".

Сигурност

Хакерите не спят. Нещо повече, те са по-подготвени за Черния петък, отколкото посетителите и от самите търговци. Кибер-бандитите знаят, че ще има скок в посещаемостта на електронните магазини, че хората дебнат оферти, че всички бързат да грабнато офертите.

Защитата от DDoS атаки е нещо, което трябва да се търси и е отлично, ако присъства в офертите за VPS хостинг за онлайн магазини. Грижа на онлайн-търговеца е и опазването на личните данни на потребителите. Пробивът в тази област може да му коства доброто име, наред с тлъста финансова глоба по линия на GDPR.

Фишингът също е сред атаките, които навярно ще преживеят бум около Черния петък. Макар че търговците не могат да предотвратят това, те могат да вземат мерки да предупредят своите клиенти. Също така е добре да се ослушват внимателно, защото има вероятност съвестни граждани да докладват за фишинг, в който се експлоатира името на електронния магазин или марка, която той предлага.

Черният петък не свършва с… Черния петък

За потребителите краят на Черния петък е край на еуфорията, но за търговците пикът на натоварването тепърва предстои. Освен да експедират всички поръчки, те трябва да свършат куп друга работа.

Важно е да се събере всичката натрупана информация, да се обработи и анализира. Това ще помогне да се направят подобрения за следващата кампания – не само за следващия Черен петък, а за следващата голяма акция за продажби, която може да се зададе на хоризонта. А тя вече се вижда в далечината – празничният шопинг-сезон чука на вратата.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Историята на коледните лампички