Писта Ридо очаква стотици офроуд маниаци

Никола Ончев 04 октомври 2012 в 13:52 3397 1

Писта Ридо очаква стотици офроуд маниаци
Писта Ридо очаква стотици офроуд маниаци

Който решава кръстословици, няма как да не знае родната писта Ридо, дори да не е сядал зад волан или да не е посрещал вятъра на две колела. Този уикенд там ще е базата на състезанието в Самоков. Трофито ще се проведе в събота, а траялът е в неделя, съобщават организаторите.

Таксата за участие е 70 лв. за трофи и 50 лв. - за траял.

База ще бъде мотополигон Ридо.

Трофито ще продължи 3 състезателни дни (петък и събота ориентиране по пътна книга, неделя - затворено трасе).

Траялът ще е два състезателни дни (събота и неделя).

Трофито ще бъде около 60-70 км (събота) със специални етапи, които няма да бъдат задължителни. Неделята ще се кара на затворено трасе.

Задължителни ще бъдат клетка и лебедка.

Трасето ще е същото като през 2009 г.

Траялът ще се бъде предимно от естествени препятствия плюс 3-4 изкуствени, които ще бъдат изненада.

Трофито ще е 56 км с изключително интересна навигация и специални етапи.

 

Програма Samokov Trophy and Trial 2012

 

12.10.2012 (петък)

19:00-20:30 - Записване за участие и технически преглед (клас Трофи )

20:40-21:20 - Брифинг ( клас Трофи )

  

13.10.2012 (Събота)

Трофи

08:00-09:00 - Записване и технически преглед за закъснелите

09:00-09:30 - Брифинг за закъснелите

09:30-09:45 - Теглене на стартови номера

10:00 - Старт

 

Траял

09:00-10:30 - Записване за участие

10:30-10:50 - Теглене на стартови номера

11:00 - Старт

 

14.10.2012 (Неделя)

08:00 - Изнасяне на резултатите на информационното табло

09:00 - Старт (Траял)

14:00 - Старт (Трофи)

18:30 - Награждаване клас Траял и клас Трофи

 

Наказания Трофи:

Изразяват в наказателни минути, които се прибавят към времето за преминаване на етапите.

 - Неспиране на знак “STOP” от пътната книга – 30 минути.

- Непредаване на GPS и карнет до 15 минути от финширане на екипажа – 180 минути

- Непреминаване през контрола – 120 минути.

- Неспазване ограниченията на скоростта. Наказанието е 1 минута за всеки километър превишение до 10км/час превишение; и по 5 минути за всеки километър превишение над 10км/час превишение. За всяко едно нарушение. Ограниченията за скорост ще се контролират чрез GPS приемниците на участниците.

- При незавършване на етап, времето за преминаване е 120 минути плюс времето от класирането на последния завършил същия етап от съшия клас (вкл. наказанията) Към това време се добавят и наказанията на екипажа.

- При липса на GPS трак, загубен карнет, ако екипажът не стартира, или стартира но не премине повече от 1 км от етапа, времето за преминаване е 240 минути плюс времето от класирането на последния завършил същия етап от същия клас (вкл. наказанията) Към това време се добавят и наказанията на екипажа.

- Връзване на стоманено въже за дърво (неизползване на предпазен колан) – 120 минути.

- Балансиране на автомобила, като навигатора е стъпил (качил) от външната страна: – 60 минути. Балансирането (осигуряването) на автомобила при наклони става само с предпазан колан с дължина над 3м.

- Отклонение над 50 метра от описаният в пътната книга маршрут с цел облагодетелстване или неспазване на предписания в пътната книга – 120 минути

- Напускане на трасето (лентите) с всички колела на автомобила при Супер специален етап – 60 минути

- Внасянето в етапа на помощни средства отвън с цел подпомагане на екипажа – 120 минути

- Заобикаляне на Супер специален етап – 120 минути

- Заобикаляне на препятствие или участък от Супер специален етап, който не може да се премине от състезателната машина след разрешение от ресорния съдия – 60 минути. Участъка, който се заобикаля не може да бъде по голям от 50% от Супер специалния етап.

Всяко от изброените по горе наказания се налага поотделно за една всяка ситуация.

При нарушения на настоящия правилник, за които няма конкретизирано наказание (в изброените по горе), спортните комисари (съдиите) разглеждат всяко едно такова поотделно и налагат наказание адекватно на ситуацията.

 

Наказания Траял:

- Заобикаляне на препядствие - 40 мин.

- Ползване на асистираща машина - 30 мин.

- Съборено колче (счупено) - 2 мин.

- Скъсана лента - 2 мин.

- Помощ от публиката - 30 мин.

- Напускане трасето с четирите гуми - 60 мин.

- Без каска - 15 мин.

- Без колан - 15 мин.

- Балансиране на автомобила, като навигатора е стъпил (качил) от външната страна: – 60мин.

 

5. Ползване на асистенция(Трофи)

Състезателите свободно могат да си помагат едни на други при преминаване на трасетата.

Организаторът не е длъжен да осигури асистиращи машини във всички етапи на трасетата. Асистиращите машини в трасетата са поставени по усмотрение на организатора. Същите са позиционирани и местят само при авария, като това се съгласува с ресорния съдия. Целта им е да отстранят аварирали автомобили от конкретни етапи в трасето за да се осигури място за преминаване на останалите участници. В тази връзка, при наличие на асистираща машина, член на екипажа трябва ясно и категорично да декларира, че има повреда и да заяви желание за ползване на асистенция. По време на състезанието не се допуска ползване на асистенция от друга машина извън определените от организатора, или друг състезателен автомобил. Ако даден екипаж, който е ползвал асистираща машина на организатора извърши ремонт и реши да продължи, това става само с разрешение на ресорния съдия и с налагане на предвиденото наказание (60 минути). Авариралите автомобили се евакуират след приключване на състезателния ден. 

 

6. Дисквалификация при:

- Рязане на дървета или промяна на трасетата чрез използване на земекопни инструменти.

- Оказана помощ от публиката. Такава се допуска само при инцидент и след разрешение от съдия.

- Неоказана първа помощ

- Опасно шофиране извън състезателните трасета.

- Навлизане в трасето по време на състезанието на асистентско (сервизно) МПС на даден екипаж за оказване на съдействие или евакуация.

- Замяна на състезателен автомобил или член на екипажа след започване на състезанието.

- Поправка, допълнение или подмяна на контролен карнет

- Манипулация на автомобила след техническия преглед, т.е. промени, които не отговарят на техническите изискванията на организатора.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
X

Да помогнем на украинските деца!