В БДЖ предстоят съкращения

Председателят на парламентарната транспортна комисия смъмри министерството на Николай Събев, че се бави с реформите

Ружа Райчева Последна промяна на 17 февруари 2022 в 16:41 1898 0

Снимка Архив

Спиране на течовете и загубите за БДЖ, оптимизация на числеността на персонала, премахване на административни звена, откриване на новата БДЖ гигакомпания през септември. 

Това са вижданията на транспортното министерство относно идеята им за сливане на БДЖ Холдинг, БДЖ-Пътнически превози и БДЖ-Товарни превози в Национална компания Български държавни железници.

В момента държавните железници са структурирани в три компании - БДЖ Холдинг, БДЖ-Пътнически превози ЕООД и БДЖ-Товарни превози ЕООД. 

Зам.-министърът на транспорта Илия Илиев заяви пред ресорната комисия, че с това структуриране ще се обособи по-ефективна операционна структура и разпределението на ресурсите. Той смята, че чрез сливането ще се отстранят сериозни организационни слабости, които възпрепятстват преодоляването на техническото изоставане на БДЖ.

"Ще бъдат оптимизирани числеността на персонала и ще бъдат премахнати административни звена, които генерират излишни разходи", каза Илиев.

Зам.-министърът смята, че инвестицията в човешкия капитал е важна и затова ще се положат усилия да се подобрят условията на труд и обучението на персонала, така че да съответстват на дигиталния преход.

"Стремежът е да спрат загубите за БДЖ като цяло, така че още в края на тази година да се усетят първите промени в положителна посока. Очакванията са да бъдат прекратени течовете. Ще намалим разходите, особено в административната част", заяви той и добави, че предоставянето на по-добра услуга трябва да увеличи приходите.

Илия Илиев обяви, че периодът за извършването на реформата се предвижда да продължи няколко месеца, с оглед през септември да заработи Национална компания Български държавни железници ЕАД.

Председателят на комисията Борислав Гуцанов от БСП предупреди зам.-министъра, че тази промяната няма да се случи толкова лесно, колкото очакват в министерството. Според него не може втора седмица поред транспортното министерство да не показва пред комисията конкретни разчети на предвидените промени. "Така няма да стане", каза Гуцанов и помоли Илиев следващият път да представи пред народните представители съответните документи. 

Георги Свиленски от БСП заяви, че това е бавна реформа, която може и да не стане с едно правителство. Според него трябва да се направи широк общ план с парламентарните групи и представители на сектора. 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови