Министерството на отбраната все пак ще купи двигатели за изтребителите МиГ-29 от Русия, но чрез фирма посредник. Това стана ясно на брифинг, който министърът на отбраната Николай Ненчев даде, след като стана ясно, че обществената поръчка за доставката на двигатели е прекратена.
Намеренията на военното министерство към момента бяха да купи нови двигатели, но не от Русия, като трябваше да бъдат търсени възможности от други държави. "На този етап ние нямаме друга възможност. Трябва да подсигурим летателната годност на МиГ 29, така че тази забрана струва ми се не е съотносима към този казус", коментира Ненчев, цитиран от БГНЕС.
От "Авиостарт" са посочили като дата на производство на двигателите септември-октомври 2017 г., а като производител - руската "РСК-Миг". По същия начин стоят и нещата с доставката на ремонтирани двигатели - от документацията, предоставена от "Авиостарт", става ясно, че те ще бъдат ремонтирани в Чернишевския завод - производител на всички серии двигатели РД-33 за изтребителите МиГ-29, каквито МО търси, но едва през 2017 г. В доклада на комисията по избора се посочва:
Въпреки допълнително представените от участника доказателства, че същият е изготвил своята оферта, която е пряко обвързана с договорености между него и производителя/конструктора на самолети МиГ-29 (АОА "РСК-МиГ"), който е ангажирал за производството на новите двигатели и изпълнението на КВР на използваните двигатели Чернишевския завод (производител на всички двигатели РД-33 за самолети МиГ-29), то комисията не приема представеното техническо предложение като съответстващо на изискванията на документацията за провеждане на процедурата. Участникът е оферирал двигатели неразполагащи с изискващия се по техническо задание междуремонтен ресурс по време до следващия ремонт към момента на провеждане на процедурата.
Въпреки това МО има намерение да преговаря с "Авиостарт".
„Това означава, че ще преминем към договаряне с участника, който до този момент в най-голяма степен отговаря на изискванията на възложителя”, каза Ненчев. Той подчерта, че МО преминава към пряко договаряне, за да постигнем по-добри условия както по отношение на цената, така и по отношение на сроковете.
От изказването му стана ясно още, че от руска страна "има воля" да бъде даден лиценз за това българските изтребители да бъдат ремонтирани в одържавения военен завод "Авионамс".
От състезанието за доставка на нови и ремонтирани двигатели отпаднаха другите две фирми - Трейд Къмпани С.Р.Л. и Haltech Kft. Първата компания не представи документи, че притежава лиценз за внос и износ на продукти, свързани с отбраната, както и валиден сертификат за получаване на такива продукти. Фирмата не доказала също, че е предоставила банкова гаранция. Вторият участник пък не е доказал, че е регистриран в съответния публичен регистър.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
12738
14
06.10 2016 в 00:23
9918
13
05.10 2016 в 23:40
77927
11
05.10 2016 в 23:06
77927
10
05.10 2016 в 23:04
21668
9
05.10 2016 в 23:02
10538
7
05.10 2016 в 22:39
Ало-о-оооооо соросяги, бе то С200 е лепило бе шматки, лепило за мокет. Не е като С300 и С400.
Споко, расслабля́етесь.
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара