До 2029 г. за обновяване на столичния електротранспорт да бъдат заделени 409 млн. лева, а за автотранспорт - 218 млн. лева, ще предложат на Столичния общински съвет председателят на транспортната комисия Зафир Зарков и зам.-кмета Дончо Барбалов.
На пресконференция в Столичния общински съвет (СОС) Зарков обясни, че един трамвай струва милиони и че електротранспортът винаги е бил много по-голяма инвестиция от автотранспорта. "Един трамвай има по-дълъг експлоатационен период, той е един вид влак", обясни той. Зафир Зарков посочи, че в държавния бюджет за 2023 г. са били заделени 74 милиона лева за обновяване на наземния транспорт в столицата.
"Внасяме този доклад сега, защото животът продължава и не може да чака някой да се избере или да не се избере. Най-важното е да имаме приемственост и да продължим обновяването на наземния градски транспорт", допълни зам.-кметът Дончо Барбалов.
Председателят на транспортната комисия на СОС Зафир Зарков обобщи резултатите по обновяването на столичния транспорт до момента - 9 нови линии и 25 оптимизирани маршрута. Той обясни, че новата тикет система позволява по-добър анализ на маршрутите. По думите му има и 100% ускорение на трамвайните трасета, както и десетки трамвайни поправени трасета.
Зарков заяви, че новите системи за наблюдение на всички моторни превозни средства (МПС) повишава контрола и води до по-малко забавяне на транспорта. Неговата оценка е, че столичният транспорт по отношения на закъсненията е на добро европейско равнище.
Към 2023 г. в столичния електротранспорт има общо 326 трамвая, над 300 от които са в редовна експлоатация, както и 132 тролейбуса - 124 в редовна експлоатация, каза председателят на транспортна комисия.
В столичния автотранспорт се движат 661 автобуса, от тях 264 съчленени и 72 - електрически. По думите на Зафир Зарково средната възраст на столичния автотранспорт е съвместима с тази на средностатистическа европейска държава.
Какво ще се закупи до 2029 година?
СОС предвижда до 2029 г. да продължи обновяването на останалите трамвайни линии. Да се купят 18 броя нископодови съчленени трамваи, 25 нископодоови климатизирани трамваи с оглед на подмяната на по-старите, както и 25 нископодови съчленени трамваи.
Предвижда се и поръчка на 15 нископодови климатизирани тролейбуси. Зарков уточни, че първите нископодови автобуси в София вече са на 9 години, а докоато мине процедурата по поръчка на нови, те вече ще са на 10-11 години.
Ще се купят още 30 климатизирани 12-метрови тройлебуса и 15 броя 15-метрови тролейбуса. "Щом е успешна тази технология нямаме основания да спираме усилията в тази посока", коментира Зафиров.
В автотранспорта също се предвижда да продължи обновяването на наземния състав. Ще се закупят 90 нископодови климатиизирании автобуси на метан, както 90 15-метрови съчленени автобуси.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България