3 дни преди изборите - над 3 млн. лв. за медийно отразяване похарчиха участниците в кампанията

Последна промяна на 23 май 2019 в 18:27 2335 0

Институтът за развитие на публичната среда оповести междинни резултати от мониторинга си на разходите за медийно отразяване на участниците в предизборната кампания. Данните са с актуалност към 22 май 2019 г. и са публикувани на сайта "Отворен парламент".

Наблюдението обхваща официалните страници на 44 национални и регионални медии – 11 телевизии, 3 радиостанции, 16 вестника и 14 информационни сайтове и агенции.

Към 22 май вече 31 медии са качили договори за предизборно отразяване на официалните си страници.

Данните от мониторинга до този момент показват, че най-много средства са привлекли от групата на bTV (683 889.84 лв. без ДДС), следвана от групата на NOVA (614 740.01 лв. без ДДС). Към 22-и май БНТ е третата най-предпочитана медия (270 778 лв. без ДДС).

Формациите, които имат сключени договори с мониторираните медии в изминалия период, са разходвали общо 3 107 189.62 лв. (без ДДС).

Към 22-и май най-много средства за отразяване на предизборната кампания са вложили от КП “БСП за България” – 623 260 лв. (без ДДС).

На второ място по разходвани средства за медии е КП “Воля – българските родолюбци” – 571 910.12 лв. (без ДДС). От управляващата ПП “ГЕРБ” остават на трето място с 487 351.80 лв. (без ДДС).

Обобщаващата публикация от мониторинга ще бъде достъпна на 28 май.