Все по-малко хора стъпват в НОИ, интернет справките с ръст от 25% на 50%

Осигурителният институт пуска нова е-услуга за работодатели по мярката 60/40

OFFNews Последна промяна на 12 май 2020 в 12:43 1909 0

Ограничаването на социалните контакти и изискването за дистанция между хората е повлияло чувствително върху работата на Националния осигурителен институт (НОИ) и формите за достъп до услугите му, показват резултатите от национално представително социологическо проучване, проведено от "Алфа Рисърч" през април.

Преди въвеждането на ограничителните мерки съотношението между посещенията „на място“ и достъпа до интернет страницата на НОИ за получаване на желаната услуга е било 2:1. 50% са избирали посещения, 25% - интернет. След налагането им ситуацията се обръща: 50% предпочитат интернет, 25% - посещенията на място. 25% казват, че се възползват и от двете възможности.

50% оценяват положително посещенията на място, 9% не са доволни. Също 50% са доволни и от е-услугите, а отрицателни оценки дават 5%. Софиянци са най-активните потребители на електронните услуги, а жителите на селата остават привърженици на обслужването на място.

43% са изцяло удовлетворени от достъпността на информацията, 36% са донякъде съгласни с това твърдение, 11% са се сблъскали с трудности при намирането на необходимата им информация. Без мнение са около 10%. Относно яснотата ѝ с позитивна нагласа са близо 80%, неудовлетворението е около 14%, без мнение са 6%. Около 15% считат, че не са получили пълния обем от търсената информация. Напълно и частично удовлетворените от изчерпателността са над 77%.

И по трите индикатора (достъпност, яснота, изчерпателност) най-удовлетворени са хората над средната и в пенсионна възраст. Положителна оценка дват най-вече жителите на по-малките градове и ползващите по-често електронните услуги на НОИ. По-критични остават столичани и по-високо образованите, въпреки че и при тях позитивните оценки доминират значително.

Предоставяните в териториалните поделения на НОИ услуги се оценяват позитивно, като удовлетвореността от обема, качеството и количеството им е съответно 32%, 32% и 35%. Към тях се добавят и между 38% и 49% по-скоро положителни оценки. Скептиците са в диапазона 8%-10%.

Междувременно днес НОИ обяви, че пуска нова електронна услуга за работодатели по мярката 60/40. Ще се предоставя информация за изплатените компенсации по реда на Постановление на Министерски съвет № 55 от 30 март 2020 г. за определяне на условията и реда за изплащане на компенсации на работодатели с цел запазване на заетостта на работниците и служителите при извънредно положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. Информацията съдържа данни за работниците и служителите, на които е изплатена компенсацията, броя на работните дни и месеца, за който се изплаща, размер на компенсацията и на осигурителните вноски, дата на плащане.

Електронната услуга е достъпна чрез интернет страницата на НОИ (www.nssi.bg), рубрика “Е-услуги”, „Справки“, съответно в раздели: „по Булстат и ИКО на НОИ“ след въвеждане на ЕИК на осигурителя и Идентификационен код на осигурителя (ИКО), издаден от НОИ или „със сертификат“ - за регистрирани потребители с Квалифициран електронен подпис (КЕП), съдържащ ЕИК на осигурителя.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !