Наскоро Лидл България публикува обновената карта на въздействието от най-голямата си социална инициатива „Ти и Lidl за по-добър живот“. Заедно с тазгодишните резултати от 2017 г. насам, инициативата е достигнала до над половин милион българи, или общо 550 191 души. Картата на въздействието показва разпределението на средствата, проектите и броя преки и непреки бенефициенти, достигнати в отделните области и региони на страната.
За пет години през програмата Лидл България е подкрепила 119 граждански идеи в 58 населени места от 25 области в цялата страна с общ фонд от 915 000 лв. Проектите са разпределени в три ключови тематични области: образование, култура и историческо наследство и околна среда.
Ако насочим внимание конкретно към област „Образование“, в нея за 5 години са подкрепени най-голям брой проекти - общо 55 със сума от над 400 000 лева. Проектите са достигнали до повече от 220 000 души, като продължават положителното си въздействие и до момента.
Пример от тазгодишното издание на инициативата е „Жестословник: речник от основни жестове за началното образование“, който ще се реализира от Фондация „Силата на глухите деца“. Чрез неговата реализация се цели създаването на български жестов речник с включени над 1000 речникови единици, свързани с образованието в началното училище. Той ще служи като помощно средство в системата за образование и подпомагане с помощта на жестов език за деца с увреден слух и се планира да бъде използван и разширяван регулярно в дългосрочен план.
Друг пример от отличилите се проекти е „ОбразоваНИЕ и ЛИДЛ“ на Театър-студио „4хС“, отново от град София, чрез който ще бъде разработена театрална учебна програма за учениците от 6 и 7 клас на 156 ОУ „Васил Левски“, която да върви паралелно със задължителната такава, с цел усвояването и разбирането на учебното съдържание през творчески процес. За целта ще се представят спектаклите „Септември“ по Гео Милев, „Албена“ по Йордан Йовков и „Дядо Йоцо гледа“ по Иван Вазов. След тях ще се организират дискусии със създателите, сред които известни актьори, режисьори и хореографи, с цел анализиране на усещанията, които тези текстове провокират в учениците.
Мисията на „Ти и Lidl за по-добър живот" е да помага на хората в различните региони от страната да водят по-качествен и пълноценен начин на живот чрез подкрепата на смислени идеи на граждански организации. Всички проекти получават финансиране в размер до 10 000 лева, с които да допринесат за подобряване на обществената среда и решаването на социално значими проблеми сред местните общности. Партньори на инициативата са Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Българския Дарителски Форум.
Повече информация за инициативата вижте на: https://corporate.lidl.bg/otgovornost/ti-i-lidl-za-po-dob-r-zhivot
Публикацията е част от партньорството между OFFNews.bg и Lidl България.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)