''Ти и Lidl за по-добър живот'' достигна до над 500 000 души за пет години

Картата на въздействието показва, че за периода инициативата е подкрепила проекти в 58 населени места в цялата страна

OFFNews 20 декември 2022 в 10:36 16571 0

Снимка Лидл

Наскоро Лидл България публикува обновената карта на въздействието от най-голямата си социална инициатива „Ти и Lidl за по-добър живот“. Заедно с тазгодишните резултати от 2017 г. насам, инициативата е достигнала до над половин милион българи, или общо 550 191 души. Картата на въздействието показва разпределението на средствата, проектите и броя преки и непреки бенефициенти, достигнати в отделните области и региони на страната.

За пет години през програмата Лидл България е подкрепила 119 граждански идеи в 58 населени места от 25 области в цялата страна с общ фонд от 915 000 лв. Проектите са разпределени в три ключови тематични области: образование, култура и историческо наследство и околна среда.

Ако насочим внимание конкретно към област „Образование“, в нея за 5 години са подкрепени най-голям брой проекти - общо 55 със сума от над 400 000 лева. Проектите са достигнали до повече от 220 000 души, като продължават положителното си въздействие и до момента.

Пример от тазгодишното издание на инициативата е „Жестословник: речник от основни жестове за началното образование“, който ще се реализира от Фондация „Силата на глухите деца“. Чрез неговата реализация се цели създаването на български жестов речник с включени над 1000 речникови единици, свързани с образованието в началното училище. Той ще служи като помощно средство в системата за образование и подпомагане с помощта на жестов език за деца с увреден слух и се планира да бъде използван и разширяван регулярно в дългосрочен план.

Друг пример от отличилите се проекти е „ОбразоваНИЕ и ЛИДЛ“ на Театър-студио „4хС“, отново от град София, чрез който ще бъде разработена театрална учебна програма за учениците от 6 и 7 клас на 156 ОУ „Васил Левски“, която да върви паралелно със задължителната такава, с цел усвояването и разбирането на учебното съдържание през творчески процес. За целта ще се представят спектаклите „Септември“ по Гео Милев, „Албена“ по Йордан Йовков и „Дядо Йоцо гледа“ по Иван Вазов. След тях ще се организират дискусии със създателите, сред които известни актьори, режисьори и хореографи, с цел анализиране на усещанията, които тези текстове провокират в учениците.

Мисията на „Ти и Lidl за по-добър живот" е да помага на хората в различните региони от страната да водят по-качествен и пълноценен начин на живот чрез подкрепата на смислени идеи на граждански организации. Всички проекти получават финансиране в размер до 10 000 лева, с които да допринесат за подобряване на обществената среда и решаването на социално значими проблеми сред местните общности. Партньори на инициативата са Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Българския Дарителски Форум.

Повече информация за инициативата вижте на: https://corporate.lidl.bg/otgovornost/ti-i-lidl-za-po-dob-r-zhivot

Публикацията е част от партньорството между OFFNews.bg и Lidl България. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Николай Стайков: Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите