Тайни инспектори тръгват по търговските вериги

OFFNews 18 февруари 2014 в 13:26 2329 0

Тайни инспектори ще контролират ефективността на проверките, които служителите на Агенцията по храните правят. Това съобщи директорът на Агенцията Пламен Моллов по повод тригодишнината от създаването й. Според Моллов досегашната дейност на ведомството е неефективна.

Инспекторите работят на принципа на популярните в Европа тайни клиенти и ще проследяват начина, по който колегите им провеждат проверките. Това е една от промените в стила на работа на Агенцията, която цели не голям брой на проверките, а по-висока ефективност.

Въвежда се и методът на мобилните екипи, които също ще правят паралелен на официалния контрол. Засега екипът е само един и е на пряко подчинение на директора на Агенцията Пламен Моллов като заповедта за действието на екипа се издава в последния момент, а мястото на проверката се вписва на ръка от Моллов. Целта е да се предотврати досегашната практика на изтичане на информация, при която датите за проверка се знаят дни по-рано и проверяваните имат възможност да се подготвят.

За да се пресекат порочните практики на обвързаност и конфликт на интереси по места, започва и ротация на ръководителите на областните дирекции, съобщи още Пламен Моллов.

Пламен Моллов заяви, че е проведена среща с представители на големите вериги, на която е обърнато внимание за увеличаване на самоконтрола в тях.

В търговска верига, чието име шефът на агенцията не пожела да уточни, е установен продукт с произход Близкия изток. "На вас това какво ви говори? Това е млечен продукт с произход Близкия изток. За мен това нищо не означава. Все едно "произведено в махалата в Ихтиман", каза Моллов.

Други продукти са с етикети на чужд език, например тайландски без превод на български и без яснота откъде произхожда продуктът. Установен е и случай на липса на номера на партидата. "Проследимостта по датата на производство или датата на годност е много условна", каза Моллов. По думите му е имало и случай, при които не е отразен срокът на годност.

Той даде пример и със случай, при който на етикета, с който е внесен продуктът, пише, че трябва да се съхранява при температура до 5 градуса, а при превода на български се оказва, че той може да се държи при температури от 4 до 8 градуса.

На видно място в търговските вериги вече ще бъде поставен телефонът на агенцията, за да може потребителите да подават сигнали за нарушения.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови