Мини композиция с френски локомотив и немски вагон прелетя за малко повече от 5 минути разстоянието от табела до табела между Пловдив и Стамболийски вчера. Това стана по време на изпитанията на новото високоскоростното трасе, пише сайтът "Марица".
То е част от модернизация на линията София - Пловдив като част от Трансевропейската железопътна мрежа. Проектът се изпълнява на части, като трасето от Пазарджик до Пловдив представлява лот 3.
По жп линията разстоянието от Стамболийски до Пловдив е 16 километра. По време на тестовете френската машина е развила рекордните за България 226 км в час. По цялото трасе пък малката композиция е поддържала средна скорост от 180 км в час.
Цялото трасе от столицата до Пловдив е 125 км. След завръщането му разстоянието ще може да се взима с влак за по-малко от час заедно с престоя на основните гари.
Прогнозите са скоростта във вече модернизираната отсечка за конвенционалните пътнически влакове да бъде 160 км/ч. За влаковете с накланящи се кошове ще е възможна и скорост от 200 км/ч. За товарните влакове е предвидена максимална скорост от 120 км/ч.
За целта обаче трябва да се закупят нови машини, защото техниката, с която в момента разполага БДЖ, не предполага скорост повече от 100 км в час.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
16193
6
14.05 2016 в 22:19
12689
3
14.05 2016 в 17:59
А след една авария с това нещо ще ме съберат в чаена лъжичка.
77927
2
14.05 2016 в 16:07
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара