Пътят край Своге е ремонтиран некачествено, автобусът е без редовен технически преглед

OFFNews Последна промяна на 26 август 2018 в 16:25 10896 3

При разглеждането на катастрофата край Своге прокуратурата ще разследва в три основни посоки - ще обърне внимание на водача, на пътя и на превозвача.

Пътят, на който стана тежката катастрофа, е бил ремонтиран през 2016 г. 

Ремонтът е извършен от фирма "Трейс". Установено е, че ремонтът е некачествен, затова е започнала дълга кореспонденция между регионалното министерство, Агенция "Пътна инфраструктура" и фирмата за корекция на ремонта на пътя, съобщи след извънредна среща в Министерския съвет регионалният министър Николай Нанков.

По информация на БНТ износващият пласт на асфалтовата покривка не е бил с нужната грапавост, за да се осигури добро сцепление на гумите на превозните средства.

По думите на Нанков през 2011 г. въпросният пътен участък е възложен за рехабилитация. Парите са дошли от специфична процедура - чрез заем от Световната банка. През декември 2016 г. участъкът е въведен в експлоатация, като приемателната комисия го е приела след рехабилитацията "без забележки". 

Институциите са искали пет пъти фирмата да ремонтира пътя в рамките на гаранционния срок след рехабилитацията. 

Резултат обаче от сигналите на държавните институции не е имало и фирмата не е поправила участъка.

Вътрешният министър Валентин Радев е докладвал, че за участъка са правени редица предписания, като част от тях са вземани предвид, а други - не.

Шофьорът на автобуса е получил свидетелство за правоуправление през 1977 година. През последните години има редица глоби и наказания за шофиране с превишена скорост и неизползване на колан.

От транспортното министерство пък обявиха, че техническият преглед на автобуса е изтекъл на 5 август и повторен не е направен. 

На 5 април 2018 г. Министерството на транспорта е извършило цялостна комплексна проверка на фирмата превозвач, притежаваща катастрофиралия автобус. В "Мобилус 5" не са установени нарушения, обяви транспортният министър Ивайло Московски. 

В лиценза на фирмата има 6 автобуса от категория М2 и М3. Шофьорът на автобуса е и управител на фирмата. Той е преминал психотест.

Експерти са изчислили скоростта на автобуса преди катастрофата на базата тахографната шайба, а резултатите показват, че превозното средство се е движило с 53 км/ч при ограничение от 40 км/ч.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

3162

3

red-army

26.08 2018 в 22:38

Не знам колко е зле пътя, но по-добри пътища няма. Тоя път е може би най-добрия в републиката....Има маркировка. Има мантинели, има си всичко както трябва. Трябва ли да е по-грапав не знам. Това е много натоварен път и хората дето карат разумно не излитат от него.

А тоя шофьор дето е карал с 53, при ограничение 40 в лошо време......

13355

2

aviatora

26.08 2018 в 22:17

Шайката престъпници купени от мутрата продължават да си правят оргия с българските данъкоплатци!!!

7671

1

безпартийна

26.08 2018 в 20:19

Това, че автобусът не е минал през технически преглед (би трябвало, но не е) не значи, че е технически неизправен. Но това, че пътят е бил неизправен е абсолютен факт, установен с много проверки. Така че, не е зле прокуратурата да се заеме със сериозни проверки за очевидните дефекти при строителство или ремонт на пътища. Но дали ще го направи, след като се извършват от "наши" фирми?