
Националната агенция за приходите припомня, че от 01.08.2023 г. се увеличава размерът на задължителната здравна вноска до минимум 31,20 лева.
Новият размер на задължителната здравноосигурителна вноска е особено важен за хората, които я внасят сами. Например трайно безработни, които не получават обезщетение за безработица и не се осигуряват от държавата или зрелостници, които все още не са започнали работа или образование в редовна форма във висше учебно заведение.
От НАП напомнят, че е увеличен минималният месечен размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица, като той вече е 780 лв.
Съгласно Закона за здравното осигуряване, неосигурените на друго основание се осигуряват върху доход не по-малък от половината от минималния размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица. Така здравноосигурителната вноска за тях се изчислява в размер на 8% върху месечен осигурителен доход не по-малко от 390 лв. и не повече от 3400 лв. месечно.
Следете новините ни в :

























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Берлин отговори на Тръмп: Германия запазва санкциите срещу Русия
Тръмп: Зеленски да не удря руски петролни рафинерии. И да се маха
Росен Йорданов: Никога няма да си направя отвод по случая Петрохан
Край с туристическите визи за руснаци за ЕС, настоява финландският премиер