Над 60 000 обаждания на Националната телефонна линия за деца 116 111 са регистрирани през 2018 г., съобщи директорът на Главна дирекция „Контрол по правата на детето” в ДАЗД Камелия Николова на работна среща днес. Тя припомни, че линията е напълно безплатна и гарантирано анонимна. Повече от получените обаждания са свързани с емоционални и семейни проблеми, а 7% са по повод насилие над деца.
Все още има недостатъчна информираност на задълженията за съдействие. Всеки, който има информация за дете в риск трябва незабавно да уведоми Агенция за социално подпомагане, Държавна агенция закрила на детето или органите на МВР, заяви Камелия Николова.
Инициативата, организирана от ДАЗД събра на едно място представители на Столична община, Дирекция "Образование", РУО - София- град, Агенцията за социално подпомагане и териториалните ѝ подразделения, органи на МВР и образователни институции, УНИЦЕФ. Целта на срещата е обсъждането и разписването, в системата за закрила на детето, оптималните действия на учители и директори при деца в риск.
„Следващата стъпка е да разпишем една система за закрила, всички да знаят кога и как да постъпим, къде и към кого да се обърнем когато имаме различните видове ситуации на дете в риск. Документът ще разпише точните стъпки, които всяка една институция трябва да предприеме в различните видове рискове и ще регламентира как учители и директорите да се справят с всички видове ситуации на децата в риск. Това е крайната ни цел - да постигнем пълна координация през разписването на система, която да бъде регламентирана в правилниците или друг вид документация“, обяви председателят на Държавна агенция за закрила на детето (ДАЗД) д-р Елеонора Лилова. Тя подчерта, че много хора все още се бъркат отделите за закрила, които са към дирекция "Социално подпомагане" и Държавната агенция за закрила на детето.
Ангажимент на институциите е да осигурят безопасна, сигурна и подкрепяща среда както за децата, така и на работещите в тях. Лилова подчерта, че е необходимо да се заложи и на превенцията в детските градини и училища. За целта учителите трябва да бъдат достатъчно чувствителни, за да могат да забележат ако едно дете има проблем. В такъв случай трябва да предприемат превантивни мерки, а не да чакат проблемът да ескалира, допълни д-р Лилова.
Обсъден бе и механизмът за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст. Директори на образователни институции споделиха трудности, предизвикателства и добри практики във взаимодействието между училищата и социалните служби.
Представени бяха и възможностите за взаимодействие на органите на МВР с образователната и социалната система по случаите на деца в риск.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург