Местят трамвая при Руски паметник, 11 месеца ремонт на "България"

OFFNews Последна промяна на 24 април 2015 в 08:47 10247 12

Йорданка Фандъкова

Снимка БГНЕС/Боби Тошев

Йорданка Фандъкова

Предстои ремонт на Руски паметник. Там ще бъде направена цялостна реконструкция, включваща подмяна на ВиК мрежата - канализацията там е от 1918 г. и не е подменяна от тогава. След ремонта при Руски паметник вече ще се движи "зелен трамвай", а релсите ще бъдат преместени, за да може да се изгради истинско кръгово кръстовище.

Планът за тази част от ремонтите в София разказа кметът на столицата Йорданка Фандъкова пред bTV тази сутрин.

"Зелен" трамвай означава, че мотрисите вече ще се движат върху трева, а не върху бетон, а идеята е всички трамваи в София да станат такива.

Трамвайната линия при Руски паметник ще се премести, трамваят ще се движи двупосочно откъм бул. "Скобелев". Целта е да направим истинско кръгово кръстовище там, обясни, кметът Фандъкова.

Вече започна първият етап на реконструкцията на на бул. "Цариградско шосе". След 1 юни ще започне и ремонтът на участъка между алея "Яворов" и 4-ти км.

На 20 април започна и ремонтът на Околовръстен път до моста над река Искър, който трябва да завърши до 15 септември, каза още Фандъкова.

За да не бъдат блокирани едновременно ключови булеварди на София, ремонтът на "Гешов" и "България" ще започне след отварянето на "Черни връх" и Руски паметник. Ремонтът на "България" ще продължи 11 месеца по план. Това е нов обект, ще бъде тежък обект и ще има затруднения в движението, предупреди кметът на София.

Започналата реконструкция на последната част от пешеходната зона на бул. "Витоша" ще приключи до 30 юни, а от 1 юни започва ремонтът на булеварда в частта от НДК до Южния парк. Там ще бъдат подменени трамвайните релси, тротоарите, осветлението и ще бъде направено озеленяване.

Планът за залесяването на София предвижда засаждането на 800 дървета.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

25.06 2015 в 10:22

А кога ще ремонтират бул. "Цар Борис III"? Паветата са в ужасно състояние, на вълни, време е вече да се постави асфалт - все пак живеем в 21 век и е време паветата да останат за украса само в централните градски части! Трафикът по булеварда е ужасен, шумът - оглушителен, плаче за ремонт и асфалт, господа общинари!

08.06 2015 в 14:29

Руски има нужда от ремонт - за това браво!
Надявм се да запазят дърветата.

Не знам какво ще правят на България- асфалтът е ОК, наскоро завършиха трамвайните линии - БЕТОН под релсите.Дали няма да се усвоят средства да се разбие бетона и да се сложи трева ?!
Ако е така, защо се прахосаха толкова средства преди, ами не сложиха директно по-евтиното тревно решение. Дано бъркам - и направят нещо наистиня ефектифно, полезно и ценово балансирано.

И дано освен направят и доста повече велоалеи - със съответните подстъпи, а не вело алеа да свършва с 20 см висок бордюр :)

31.05 2015 в 13:43

Само да отбележа, че трамваите не се движат нито върху бетон, нито върху трева, а върху релси.

25.04 2015 в 23:23

до:Мирослав Алексиев

Ако спазваме пропорцията м/у брой софиянци(респективно платени данъци и такси) и бюджет на общината , то бюджета на София трябваше да е два-три ПЪТИ по-голям от това което е в момента , а той не е и заради това София прилича на клоака(столица на държава от ЕС)!!! Сиреч благоустройството на градовете в провинцията се прави с част от НАШИТЕ(на софиянци) пари.Така , че ми се струва малко нагло да се повдига въпроса по този начин!!! bistraka ти го е казал МНОГО точно-ако нещо не си доволен иди питай кмета и общинските съветници за които си гласувал! Ние сме си избрали леля Данче(и пак ще си я изберем) и за това нещата се движат...

25.04 2015 в 14:21

И освен това Мирослав, тези проекти се движат от общината. Ако вашата община не прави нищо замисли се кого си избрал да те представлява сте си избрали. Ама проблема е, че много хора са като теб. Гласуват за всякакви боклуци от сорта на бея, гея и злодея ... и после мрънкат, че държавата е трагедия.

25.04 2015 в 13:11

най-накрая добро решение хубаво кръгово около паметника и трамвая в локалното-поздравления

25.04 2015 в 08:51

Мирослав, ремонтите се правят с парите на софиянци от данъци и такси и по пректи. Не с пари от републиканския бюджет. Освен това колко хора от провинцията идват тук, работят, живеят и полват инфраструктурата..

24.04 2015 в 23:26

И до кога ще се харчат парите на данакоплатците само за София? Нима няма нужда и в други градове от инвестиции?Засрамете се вече!!!

24.04 2015 в 11:56

Гвардеец, така е. Прав си.
Освен всичко друго, широкоосните трамваи са и по-тежки от старите. Като подхванат някой селинджър с джип могат да носят до следващото кръстовище. Това също си е предимство.

А съвсем сериозно - с много по-ниски нива на шум са.

24.04 2015 в 11:46

Като ще подменят цалата инфраструктура, защо не направят и трасето на трамвай Nr.5 да е с нормално (Евро-железопътно) междурелсово разстояние, както са Nr.20. Nr.22, Nr.23 - това не е свързано с повече разходи? Защо трябва да плащаме за трамвай специално (теснолинейно) изпълнение по корупционно избрана в началото на 20-ти век фирмена белгийска ширина на релсите, която вече и в самата Белгия не се използва?! Освен това по-широкото Евро-железопътно междурелсово разстояние позволява по-голяма устойчивост и стабилност на трамваите, а от тук и по-висока скорост на движение!