Пътна полиция и пътна инспекция още от вчера са започнали засилени проверки за дизелови коли без катализатори в София. Мярката е срещу мръсния въздух в столицата, тъй като тази зима уредите отчетоха отрови в пъти над нормите.
Заради повишените стойности на прахови частици Столична община прие пакет от мерки за справяне с мръсния въздух в столицата. Кметът Йорданка Фандъкова коментира пред БНТ, че още вчера катаджиите са започнали проверки за най-замърсяващите коли, като уточни, че те по принцип са забранени, но тази забрана не се спазва.
Фандъкова обяви, че започва и по-сериозен контрол в пунктовете за технически прегледи на автомобили.
"Настояваме пред държавата да се създаде и стандарт както за въглища, така и за дърва, за да се намали количеството пепел, което те изхвърлят във въздуха при отопляването през зимата. Освен това се предвижда и контрол на социалните помощи за дърва и въглища", обясни още Фандъкова. Кметът на София е категорична, че през януари за замърсяването в София силно допринася битовото отопление.
А другата мярка, която предвижда кметството, за да се справи с мръсния въздух, е да компенсира с безплатен градски транспорт столичани в дните със замърсяване. Кметът Йорданка Фандъкова обясни, че в момента се оформя докладът как да се случи това и при какви условия. Този доклад ще бъде гледан и най-вероятно подкрепен с мнозинство от Столичния общински съвет следващия четвъртък. Един от начините за компенсация с безплатно пътуване на софиянци в градския транспорт ще е според прогнозата за времето. Ако се очакват мъгли, които задържат мръсотията във въздуха, още от сутринта градският транспорт ще е безплатен", каза още кметът на София.
Фандъкова беше категорична, че дните с мръсен въздух намаляват, но все още са повече отколкото нормите позволяват и обясни, че всяка сутрин се запознава с нормите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
29585
20
09.02 2017 в 11:37
29585
19
09.02 2017 в 11:35
Пък и дори да е вярно. На мен определено ми писна да се мерим избирателно с "европейски практики", най-малкото защото привнасяме "на парче", а не цялостна система за каквото и да било и при нас то не работи.
Айде малко да размърдаме мозъци и да адаптираме управлението на политиките си съобразно нашите условия.
Още умирам от яд, че си смених рег.табелите преди няколко години, а не се наредих упорито до тримата българи, които най-накрая спечелиха делата си, че това беше порочна практика, която изнуди стотици хиляди души да регистрират ПОВТОРНО и СРЕЩУ ЗАПЛАЩАНЕ автомобилите си. Щот Европа тъй искала. Я, виж в Гърция що не го иска същото и каква палитра от реколти табели има ...
42249
18
09.02 2017 в 11:12
Подкрепям.
А защо по Англия, Германия и др. страни, данъците ли беше или застраховката е правопопорционална на възрастта на автомобила
невярно.
8784
17
09.02 2017 в 11:11
За да намалиш замърсяването, трябва да качиш в тролеи и трамваи мнозинството от заклетите шофьори. Техният мотив не е финансов, защото и в момента градският е по-евтин от личния автомобил.
С тези мерки само ще се увеличат навалиците в транспорта, без да има отлив от колите.
По-скоро трябва оптимизация на графика - не да пуснат 2 тролея един след друг и после 15 минути нищо, а да ги оптимизират, така че да са на често. Никой не говори по този проблем, а той е основната причина градския да не става за нищо. Например в Борово на 36-то има 3 линии, с които може да се стигне до центъра, и трите минават наведнъж, един след друг, и след това стоиш и си чакаш.
14355
16
09.02 2017 в 11:07
А защо по Англия, Германия и др. страни, данъците ли беше или застраховката е правопопорционална на възрастта на автомобила и се получава, че може да стигне няколко пъти стойността на самия автомобил? Въпреки, че минеш ли през намошните ГТП-та, значи е изправно возилото. Защо за доказано(измерено, подписано и подпечатено) изправни 20-год автомобили, застраховката е много по висока, от тази за по-млади МПС-та? Само за да си тласкат икономиката, че стимулиране на автомобилната индустрия ли?
29585
14
09.02 2017 в 10:50
категорично не съм съгласна възрастта на един автомобил да е определяща за размера на данъка и дали тя да се движи или не в града, извън града и където и да е по волята на притежателя ѝ.
Има си пробег, има си адекватна поддръжка, но си има и кретенска експлоатация, тип изтезание на материала.
Виждала съм и 3 годишна лимузина превърната в развалина и 30 годишна машина в блестящо състояние, защото собственикът ѝ е налял кинтите си в поддържането ѝ, а не в кирливия общински бюджет.
Затова са ГТП-тата. Просто е.
А още по-категорично контролът трябва да бъде затегнат по адрес и на товарните, транспортните, строителните и пр. машини.
14355
12
09.02 2017 в 10:32
За автомобили на възраст 15-20 год-данъкът да е 450 лв
За автомобили на възраст 20 год-данъкът да е 600 лв
И затягане, на контрола върху ГТП пунктовене, на национално ниво, защото освен, че са фиктивни, все още пускат без платени данъци.
Това са мерките, и изведнъж броят на автомобилите рязко ще намелее и ще започнат все по-често да се засичат автомобили с повече от едно лице вътре.
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Километрично задръстване на магистрала ''Тракия'' в посока Бургас