Пътна полиция и пътна инспекция още от вчера са започнали засилени проверки за дизелови коли без катализатори в София. Мярката е срещу мръсния въздух в столицата, тъй като тази зима уредите отчетоха отрови в пъти над нормите.
Заради повишените стойности на прахови частици Столична община прие пакет от мерки за справяне с мръсния въздух в столицата. Кметът Йорданка Фандъкова коментира пред БНТ, че още вчера катаджиите са започнали проверки за най-замърсяващите коли, като уточни, че те по принцип са забранени, но тази забрана не се спазва.
Фандъкова обяви, че започва и по-сериозен контрол в пунктовете за технически прегледи на автомобили.
"Настояваме пред държавата да се създаде и стандарт както за въглища, така и за дърва, за да се намали количеството пепел, което те изхвърлят във въздуха при отопляването през зимата. Освен това се предвижда и контрол на социалните помощи за дърва и въглища", обясни още Фандъкова. Кметът на София е категорична, че през януари за замърсяването в София силно допринася битовото отопление.
А другата мярка, която предвижда кметството, за да се справи с мръсния въздух, е да компенсира с безплатен градски транспорт столичани в дните със замърсяване. Кметът Йорданка Фандъкова обясни, че в момента се оформя докладът как да се случи това и при какви условия. Този доклад ще бъде гледан и най-вероятно подкрепен с мнозинство от Столичния общински съвет следващия четвъртък. Един от начините за компенсация с безплатно пътуване на софиянци в градския транспорт ще е според прогнозата за времето. Ако се очакват мъгли, които задържат мръсотията във въздуха, още от сутринта градският транспорт ще е безплатен", каза още кметът на София.
Фандъкова беше категорична, че дните с мръсен въздух намаляват, но все още са повече отколкото нормите позволяват и обясни, че всяка сутрин се запознава с нормите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
29585
20
09.02 2017 в 11:37
29585
19
09.02 2017 в 11:35
Пък и дори да е вярно. На мен определено ми писна да се мерим избирателно с "европейски практики", най-малкото защото привнасяме "на парче", а не цялостна система за каквото и да било и при нас то не работи.
Айде малко да размърдаме мозъци и да адаптираме управлението на политиките си съобразно нашите условия.
Още умирам от яд, че си смених рег.табелите преди няколко години, а не се наредих упорито до тримата българи, които най-накрая спечелиха делата си, че това беше порочна практика, която изнуди стотици хиляди души да регистрират ПОВТОРНО и СРЕЩУ ЗАПЛАЩАНЕ автомобилите си. Щот Европа тъй искала. Я, виж в Гърция що не го иска същото и каква палитра от реколти табели има ...
42249
18
09.02 2017 в 11:12
Подкрепям.
А защо по Англия, Германия и др. страни, данъците ли беше или застраховката е правопопорционална на възрастта на автомобила
невярно.
8784
17
09.02 2017 в 11:11
За да намалиш замърсяването, трябва да качиш в тролеи и трамваи мнозинството от заклетите шофьори. Техният мотив не е финансов, защото и в момента градският е по-евтин от личния автомобил.
С тези мерки само ще се увеличат навалиците в транспорта, без да има отлив от колите.
По-скоро трябва оптимизация на графика - не да пуснат 2 тролея един след друг и после 15 минути нищо, а да ги оптимизират, така че да са на често. Никой не говори по този проблем, а той е основната причина градския да не става за нищо. Например в Борово на 36-то има 3 линии, с които може да се стигне до центъра, и трите минават наведнъж, един след друг, и след това стоиш и си чакаш.
14355
16
09.02 2017 в 11:07
А защо по Англия, Германия и др. страни, данъците ли беше или застраховката е правопопорционална на възрастта на автомобила и се получава, че може да стигне няколко пъти стойността на самия автомобил? Въпреки, че минеш ли през намошните ГТП-та, значи е изправно возилото. Защо за доказано(измерено, подписано и подпечатено) изправни 20-год автомобили, застраховката е много по висока, от тази за по-млади МПС-та? Само за да си тласкат икономиката, че стимулиране на автомобилната индустрия ли?
29585
14
09.02 2017 в 10:50
категорично не съм съгласна възрастта на един автомобил да е определяща за размера на данъка и дали тя да се движи или не в града, извън града и където и да е по волята на притежателя ѝ.
Има си пробег, има си адекватна поддръжка, но си има и кретенска експлоатация, тип изтезание на материала.
Виждала съм и 3 годишна лимузина превърната в развалина и 30 годишна машина в блестящо състояние, защото собственикът ѝ е налял кинтите си в поддържането ѝ, а не в кирливия общински бюджет.
Затова са ГТП-тата. Просто е.
А още по-категорично контролът трябва да бъде затегнат по адрес и на товарните, транспортните, строителните и пр. машини.
14355
12
09.02 2017 в 10:32
За автомобили на възраст 15-20 год-данъкът да е 450 лв
За автомобили на възраст 20 год-данъкът да е 600 лв
И затягане, на контрола върху ГТП пунктовене, на национално ниво, защото освен, че са фиктивни, все още пускат без платени данъци.
Това са мерките, и изведнъж броят на автомобилите рязко ще намелее и ще започнат все по-често да се засичат автомобили с повече от едно лице вътре.
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара