''Великият Гетсби'' ще е следващата бляскава балетна премиера в Софийска опера и балет

Музика: Филип Глас, Ленард Бърнстейн, Джордж Гершуин, Бени Гудман, Самюъл Барбър, Глен Милър, Джордж Уайтфилд Чадуик

OFFNews 05 април 2024 в 12:00 1197 0

Никола Хаджитанев като Гетсби

Снимка Софийска опера и балет

Никола Хаджитанев като Гетсби

"Очаква ни едно бляскаво представление." Това каза Марта Петкова – художествен ръководител на балета на Софийската опера по повод предстоящата премиера на „Великият Гетсби“ на 12 април. Следващите спектакли ще бъдат на 13, 14, 25, 26, 27 и 28 април.

На събитието присъстваха Лео Муич – режисьор и хореограф на „Великият Гетсби“, Стефано Катунар и Балинт Раушел от постановъчния екип, както и артистите Катерина Петрова, Боряна Петрова, Фредерико Пинто, Никола Хаджитанев, Памела Пандова.

"Имаме огромно преимущество и от страна Лео Муич е огромен жест да дойде в България и да работи с нашия балет за втори път след „Ана Каренина“. Видях едно изключително надграждане и хората вдигнаха нивото на работа, каза Марта Петкова. Заедно взели решението да направят втора премиера заедно с много различно заглавие от „Ана Каренина“. По думите й Муич е много взискателен и артистите го обожават.

Всеки един костюм е направен спрямо всеки от артистите – на когото какъв цвят му отива, каква кройка. Всички материи и цветове са изключително скъпи. Декорът е изработен от киноцентър „Бояна“. Отделя се време за всеки един детайл, така че спектакълът да излезе в абсолютния си блясък, каза още Марта Петкова. И допълни, че всяка роля е избрана персонално за всеки от артистите.

„Много важен за мен е да бъде използвано най-доброто от всеки артист на макс“, каза Лео Муич. Той допълни, че за него е важно да се избере прецизно спектакълът. Марта Петкова му казала, че „Великият Гетсби“ не е представян в България и би било привлекателно за нашата публика. Преди четири години представял този балет в Любляна, но за тук е надградено.

Вие знаете 20-те години на 20 век става ново, различно, златно. Всички знаят за „Шанел“ 5, за перлите в този период. Има голямо развитие и в строителството. Тази сцена е визуално базирана на ар деко от същия период. И е комбинирано с това, което ние в училище наричаме училището на чикагската архитектура, разказа Стефано Катунар.

Балинт Раушел каза, че е работил и преди с Лео Муич. И като танцьори усетихме, че е много важно да имаме сериозен драматургичен фокус на сцената. За нас беше много важно да преоткрием и задълбочим романа на Фицджералд, каза още той. И освен това се фокусираме върху всеки един от артистите, което е непривично за балетно представление, допълни той.

Артистите разказаха, че било трудно за играят по две роли едновременно, които в един и същи момент са на сцената, „но в един момент нещата се получават“. За първите три дати ще бъде един състав. Очаква се след това той да бъде разширен.

През септември ще има премиера на „Ромео и Жулиета“, обяви Марта Петкова.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице