Българите се връщат в кината

Ивайло Анев Последна промяна на 24 февруари 2014 в 11:02 2997 1

Интернационален филмов фестивал в Берлин.

Българинът все по-често ходи на кино.

България е държавата с най-голямо увеличение на броя продадени билети за 2013 г. в Европейския съюз. Ръстът ни е с 16.7%, сочат данни на Европейската аудиовизуална обсерватория, изнесени на 64-ия международен филмов фестивал в Берлин.

В същото време в ЕС се наблюдава обратната тенденция. Общият спад на продадените билети в Европа е с 4,1%. 908 милиона са продадени през 2013 г. - с около 39 милиона по-малко от 2012 г. (947 млн.). Това е вторият най- нисък резултат на ЕС от началото на века.

Основната причина е спадът в четири от петте най-големи пазара в ЕС: Обединеното кралство (-4%), Франция (-5.3%), Германия (-4%) и Испания (-16%). Само в Италия има ръст с 6%.

Посещаемост на кината в ЕС (2004-2013):

В същото време пазарният дял на българските филми е спаднал от 4.8% през 2012 г. до 0.6% през 2013 г. и по този показател  България дели последното място с Кипър (0.1%). На първо място остава Франция (33%), веднага след нея са Италия, Дания и Германия с близки стойности.

Делът на американските филми общо за ЕС  расте от 63% за 2012 на 68% за 2013 г.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

24.02 2014 в 12:35

Европейците сега откриват арената и замундата, а ние вече им знаеме съдържанието на изуст, за това така :)