
Над 15 000 могат да работят в завода на Volkswagen, ако той е в България, БВП на страната ще нарасне с 3%. Тези изчисления, придружени с прогноза за развитието на северните софийски райони, повишаване на жизнения стандарт на десетки хиляди семейства и подобряване на инфраструктурата в столицата, направи председателят на политическа група „Патриоти за София“ в Столичния общински съвет и член на националното ръководство на ВМРО – Българско национално движение Карлос Контрера.
България все още има шанс вторият по големина завод на Volkswagen за Европа да бъде построен тук - особено след скандалните разкрития, че Турция се готви да предостави нерегламентирана държавна помощ на немския концерн, смята още Контрера.
Според него а готвената сделка е в остро противоречие с международното законодателство.
"Според действащото митническо споразумение между турската държава и най-големия им търговски партньор – Европейският съюз - режимите за предоставяне на държавна помощ са хармонизирани с режимите за предоставяне на държавна помощ в страните-членки. В случай че Турция и Volkswagen заобиколят митническото споразумение, първите трябва да бъдат изключени от митническото споразумение, а вторите солено глобени", категоричен е воеводата.
Контрера цитира и спекулации в турската преса, според които правителството в Анкара готви огромна обществена поръчка и смята да снабди турската администрация с автомобилите, произведени в бъдещия завод.
Построяването на завода в Турция, а не в България, би означавало лицемерие и беззаконие, твърди той.
Според Контрера, ако бъдещата производствена мощност бъде в столичния район „Кремиковци“, там ще бъдат разкрити 15 000 нови работни места със средна работна заплата над 3000 лева, а износът на предприятието при пълен капацитет от 700 000 автомобила годишно би достигнал до близо 15 милиарда лева на година.
Това би дало възможност за привличане на инвестиции в жилищни сгради в цялата дъга Кремиковци-Доброславци-Божурище, както и ускорено развитие на северните райони на София – единствената посока, в която градът може вече да расте - без общински и държавни инвестиции, смята политикът от ВМРО.
Според него, ако заводът бъде изграден в Турция, това ще означава погазване на работещи споразумения, легитимиране на корупционни схеми на най-високо ниво и не на последно място – излишен подарък към една държава, доказала многократно, че не желае да се впише в Европейския съюз.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Президентът: Вместо кабинет 'Желязков', имаме правителство на Пеевски и Борисов
Протест ''Бъдеще за децата'' блокира движението край Дунав мост
Протест ''Бъдеще за децата'' блокира движението край Дунав мост
''С Божията помощ ще се публикува концепцията на МОН. Вижда се кой има против хората да бъдат добри''