Над 15 000 могат да работят в завода на Volkswagen, ако той е в България, БВП на страната ще нарасне с 3%. Тези изчисления, придружени с прогноза за развитието на северните софийски райони, повишаване на жизнения стандарт на десетки хиляди семейства и подобряване на инфраструктурата в столицата, направи председателят на политическа група „Патриоти за София“ в Столичния общински съвет и член на националното ръководство на ВМРО – Българско национално движение Карлос Контрера.
България все още има шанс вторият по големина завод на Volkswagen за Европа да бъде построен тук - особено след скандалните разкрития, че Турция се готви да предостави нерегламентирана държавна помощ на немския концерн, смята още Контрера.
Според него а готвената сделка е в остро противоречие с международното законодателство.
"Според действащото митническо споразумение между турската държава и най-големия им търговски партньор – Европейският съюз - режимите за предоставяне на държавна помощ са хармонизирани с режимите за предоставяне на държавна помощ в страните-членки. В случай че Турция и Volkswagen заобиколят митническото споразумение, първите трябва да бъдат изключени от митническото споразумение, а вторите солено глобени", категоричен е воеводата.
Контрера цитира и спекулации в турската преса, според които правителството в Анкара готви огромна обществена поръчка и смята да снабди турската администрация с автомобилите, произведени в бъдещия завод.
Построяването на завода в Турция, а не в България, би означавало лицемерие и беззаконие, твърди той.
Според Контрера, ако бъдещата производствена мощност бъде в столичния район „Кремиковци“, там ще бъдат разкрити 15 000 нови работни места със средна работна заплата над 3000 лева, а износът на предприятието при пълен капацитет от 700 000 автомобила годишно би достигнал до близо 15 милиарда лева на година.
Това би дало възможност за привличане на инвестиции в жилищни сгради в цялата дъга Кремиковци-Доброславци-Божурище, както и ускорено развитие на северните райони на София – единствената посока, в която градът може вече да расте - без общински и държавни инвестиции, смята политикът от ВМРО.
Според него, ако заводът бъде изграден в Турция, това ще означава погазване на работещи споразумения, легитимиране на корупционни схеми на най-високо ниво и не на последно място – излишен подарък към една държава, доказала многократно, че не желае да се впише в Европейския съюз.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Алфа Рисърч: Българинът е оптимист за личното си благо, но не и за това на държавата
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Главчев на Витоша по ''чистите'' пътеки