Литовските железници (Lietuvos Geležinkeliai) поръчаха 2 батерийни локомотива от най-новата серия на българската компания "Експрес Сервиз" - ES1000, съобщиха от русенската фирма.
Машините ще извършват маневра в Каунас и Вилнюс.
"Това е един добър пример как държавна железница е отворена към иновациите и инвестира в екологични, безопасни и икономични решения", коментираха от русенската частна компания, която продава успешно локомотивите си в държави като Швейцария, Китай и Бразилия, но не и в България.
ES1000 е супер мощен акумулаторен локомотив. Машината с лекота изтегли 400-тонен влак със скорост над 8 км/ч при заводските проби.
Българският локомотив е изключително икономичен - експлоатацията му излиза едва няколко лева на ден.
Новият маневрен локомотив има 2x30kW мотори, 25 тона маса, мощна рекуперативна спирачка и опционална пневматична с мощен винтов компресор 2000 л/мин.
В завода на "Експрес Сервиз" се ремонтират возила на няколко частни български жп превозвачи, както и на румънски компании. Бизнесът се разраства, наемат се допълнителни служители, инвестират се милиони в нови халета и модерна техника.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
42249
1
15.06 2017 в 15:48
Обаче, могат ли да си позволят всичките, в т.ч. и БДЖ да "карат" бентлита? М?
Последни коментари
Gavrilov
Ще се замеряме с комисии: ГЕРБ предлага НС да разследва и корупция по времето на кабинета 'Петков'
Moirae
Ще се замеряме с комисии: ГЕРБ предлага НС да разследва и корупция по времето на кабинета 'Петков'
nms
ПП-ДБ искат комисия за пътната карта и ''Турски поток''
Анализи
Ще се замеряме с комисии: ГЕРБ предлага НС да разследва и корупция по времето на кабинета 'Петков'
alfakentavur
Радев разкритикува лимитирания избор за служебен премиер