БДЖ-Кончар поиска фалит, зам.-министър Велик Занчев ще трябва да си ходи

Светослав Метанов 11 май 2018 в 12:33 15705 0

Снимка БГНЕС

Българо-хърватското дружеството за ремонт на локомотиви "БДЖ-Кончар", в което половината от собствеността е на БДЖ, е внесло молба за обявяване в несъстоятелност в Софийски градски съд, научи OFFNews.

Ако дружеството бъде обявено във фалит, то зам.-министърът на транспорта Велик Занчев ще трябва да напусне поста си на член и председател на Надзорния съвет на "Холдинг БДЖ".

Причината затова са разпоредбите на Търговския закон. Според чл. 234 от него членове на управителни и надзорни съвети не могат да бъдат лица, които са били членове на управителен или контролен орган на дружество, прекратено поради несъстоятелност през последните две години, предхождащи датата на решението за обявяване на несъстоятелността.

Шефът на надзора на БДЖ Занчев е бил зам.-председател на Надзорния съвет на "БДЖ-Кончар" до октомври 2016 г. и при обявяване на фирмата в несъстоятелност, попада в хипотезата на чл. 234 от Търговския закон - няма право да управлява БДЖ.

По поисканата несъстоятелност вече са назначени експертизи и е определена дата на заседание - 12 юни.

Молбата e депозирана от изпълнителния директор на "БДЖ-Кончар" Гинчо Павлов. В нея той пише, че трайното влошаване на финансовите резултати на предприятието след 2015 г. се дължи на неизпълнението на договорните задължения от страна на БДЖ.

Това е моментът, към който шефът на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Веселин Василев издава лиценз на новопоявилата се компания "ЖП Тракция", която е собственост на бивш негов колега по времето когато са работили заедно в жп компания на известния бизнесмен Васил Божков. Веднага след това договори за ремонти за милиони левове на БДЖ-Пътнически превози и БДЖ-Товарни превози са насочени към точно тази компания. 

По тази тема OFFNews публикува серия от разследвания - "Системата БДЖ - едни ще унищожим, други ще позлатим" и "БДЖ готвят нов подарък от 4 милиона за наши хора"

"Акционерът "Холдинг БДЖ" е този, който спира плащанията по международен договор за модернизация, което блокира основната производствена програма на дружеството", пише Павлов в молбата за обявяване на "БДЖ-Кончар" в несъстоятелност, която е подадена на 20 април т. г.

Той твърди и че БДЖ отказва да плати на дъщерното си дружество фактури за ремонти на негови локомотиви. Описано е и че държавната жп компания е затворила достъпа до БДЖ-Кончар за три месеца и е лишила предприятието от възможност да работи.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови