АПИ не се отказва от винетките по Скоростната тангента: Това не е градски булевард

OFFNews Последна промяна на 02 януари 2019 в 09:15 3320 3

Агенция Пътна инфраструктура не се отказва от идеята да се плащат винетки за Северната скоростна тангента край София.  

„Северната скоростна тангента никога не е планирана като градски булевард. От самото начало нейното предназначение е било да изнесе целия транзитен трафик извън София и този път много успешно изпълнява тази роля", заяви инж. Дончо Атанасов от ръководството на АПИ в сутрешния блок на Нова телевизия.

Той посочи, че преговорите, които се водят със Столична община, трябва да прецизират всички крайградски части и това "къде ще има винетки, къде няма да има, къде ще има тол система”.

Според Атанасов целта е да се намери такова решение, което да не лишава АПИ от приходите от пътни такси от този път.

„За мен това са измислени скандали, никога Северната скоростна тангента не е била планирана като градска магистрала. Тя винаги е била планирана като крайградска магистрала и е част от републиканската пътна мрежа. Не може да се разглежда само фрагментарно дали да има там винетки по няколко причини – ресурсът, който АПИ отделя за развитието на крайградската инфраструктура на София е доста сериозен”, посочи още Атанасов.

През Северната скоростна тангента преминават на годишна база над 10 млн. автомобила. Затова според представителя на агенцията, дори само само 1 млн. автомобили да нямат винетки за преминаването по този път, се губи огромен ресурс.

„Надявам се днес да постигнем споразумение с Агенция „Пътна инфраструктура”. В крайна сметка казусът засяга пет района на Столична община – „Надежда”, „Връбница”, „Нови искър”, „Сердика” и „Кремиковци”, които са непосредствено разположени по протежението на Северната скоростна тангента. Надявам се, че ще постигнем споразумение тези хора да не заплащат винетна такса, въпреки че този път е заложен като транзитен път, но от друга страна има предназначение на път, който отклонява трафика от центъра на града и свръзва северните райони на града. Така че надявам се да успеем да запазим неговото предназначение, както беше планирано”, каза зам.-кметът на София инж. Дончо Барбалов.

По повод сигналите за проблеми в системата за новите винетки инж. Дончо Атанасов обясни, че всички проблеми в електронната система ще бъдат изчистени.

Зрители на Нова телевизия сигнализираха, че системата не работи коректно – някои са платили два пъти винетката си, а други имат проблеми с конвертирането на винетките от хартиени в електронни, имаше и информация за блокирани машини за продажба на винетки по бензиностанциите.

„Парите на водача, който е платил два пъти една и съща годишна такса ще бъдат възстановени, а ако има грешки в електронната система, те ще бъдат отстранени в най-скоро време”, коментира Атанасов.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

5489

3

zuljin

03.01 2019 в 09:06

Скоро и до тоалетната ще се ходи с винетка... Някой трябва да храни тия МИЛИЦИОНЕРИ!!!

3172

2

Стърголета

02.01 2019 в 17:21

Сакън старчето такива пари да загуби вие чувате ли се? Всички околовръсни даже трябва да са с винетки и с тол такса даже.

5489

1

zuljin

02.01 2019 в 10:28

Точно си мислех как да си купя винетка за да мина по околовръстното...
МУАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА

Направо годишна ще си взема, НЕЩАСТНИЦИ!!!