АПИ дава 200 млн. лв. за въвеждане на тол-таксите

OFFNews 06 април 2016 в 14:25 5601 7

tol
Такива пунктове за чекиране ще се появят и по българските магистрали и пътища

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на таксите за ползване на 16 хил. км от републиканската пътна мрежа, обявиха от ведомството. Индикативната стойност за изпълнение на обществената поръчка е 200 млн. лв. без ДДС.

Срокът за изпълнение е 19 месеца. Критерият за оценка на офертите е икономически най-изгодна оферта.

Кандидатите могат да подават оферти до 17.00 ч. на 30 май 2016 г.

Заплащането ще е на база изминато разстояние за превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3.5 т (тол) и на база време за леки автомобили с обща технически допустима максимална маса до 3.5 т (електронна винетка).

След изграждането на системата ще се събират такси за моторните превозни средства с обща маса над 3.5 т на базата на изминато разстояние за 16 317 км от републиканската пътна мрежа, от които – 737 км автомагистрали, 2582 км първокласни, 4067 км второкласни и 8931 км третокласни пътища.

Моторните превозни средства до 3.5 т ще заплащат електронна винетка за фиксиран времеви период от датата на купуване.

Целта е новите пътни такси да влязат в сила най-късно в началото на 2018 г. Тол-системата е по модел на Световната банка. Той предвижда леките автомобили да останат с винетките, като разликата спрямо сегашното положение е само че те ще са електронни. Това би трябвало да намали разходите за отпечатване, съхранение и разпространение на стикерите, както и да свие възможността за злоупотреби, например от фалшиви или откраднати лепенки.

Проектът на Световната банка предвижда три варианта - тол-такса на километър от 12, 20 и 26 ст. Кой от вариантите ще се избере зависи от правителството. От това ще зависят и годишните приходи, които се очаква да бъдат съответно между 661 млн. лв. и 1.5 млрд. лв.

За третокласните пътища не се предвижда да има винетки, но държавата ще продължи да има ангажимент за поддръжката им, увери наскоро директорът на пътната агенция Лазар Лазаров.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови