Quantcast

АПИ дава 200 млн. лв. за въвеждане на тол-таксите

OFFNews Последна промяна на 06 април 2016 в 14:25 5036 7

tol
Такива пунктове за чекиране ще се появят и по българските магистрали и пътища

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на таксите за ползване на 16 хил. км от републиканската пътна мрежа, обявиха от ведомството. Индикативната стойност за изпълнение на обществената поръчка е 200 млн. лв. без ДДС.

Срокът за изпълнение е 19 месеца. Критерият за оценка на офертите е икономически най-изгодна оферта.

Кандидатите могат да подават оферти до 17.00 ч. на 30 май 2016 г.

Заплащането ще е на база изминато разстояние за превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3.5 т (тол) и на база време за леки автомобили с обща технически допустима максимална маса до 3.5 т (електронна винетка).

След изграждането на системата ще се събират такси за моторните превозни средства с обща маса над 3.5 т на базата на изминато разстояние за 16 317 км от републиканската пътна мрежа, от които – 737 км автомагистрали, 2582 км първокласни, 4067 км второкласни и 8931 км третокласни пътища.

Моторните превозни средства до 3.5 т ще заплащат електронна винетка за фиксиран времеви период от датата на купуване.

Целта е новите пътни такси да влязат в сила най-късно в началото на 2018 г. Тол-системата е по модел на Световната банка. Той предвижда леките автомобили да останат с винетките, като разликата спрямо сегашното положение е само че те ще са електронни. Това би трябвало да намали разходите за отпечатване, съхранение и разпространение на стикерите, както и да свие възможността за злоупотреби, например от фалшиви или откраднати лепенки.

Проектът на Световната банка предвижда три варианта - тол-такса на километър от 12, 20 и 26 ст. Кой от вариантите ще се избере зависи от правителството. От това ще зависят и годишните приходи, които се очаква да бъдат съответно между 661 млн. лв. и 1.5 млрд. лв.

За третокласните пътища не се предвижда да има винетки, но държавата ще продължи да има ангажимент за поддръжката им, увери наскоро директорът на пътната агенция Лазар Лазаров.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

07.04 2016 в 11:44

Да превърнеш родната ни страна в затвор за бедното й население. Сътворено от ГРОБ!

06.04 2016 в 17:48

200 000 000 лева - това не са ли едни още около 40 - 50 километра автомагистрала направена с умерени далавери?

При това си имаме винетки. Значи тази година и следващите една или две, дохода от винетките ще отиде не за пътищата, а за построяване на кабинките и бариерите. А след това дохода о кабинките и бариерите щр отива за да се издържат кабинките и бариерите.

А след това ще ни обявятм, че целта на платените пътища, не е да се издържат самите пътища и да се събират пари за нови, а да се преразпределя транспортния поток.Щото във Франция и Италия почнаха тези приказки още преди години.

И накрая ще плащаме винетки, ще плащаме на бариери, ще плащаме акциз, еко и пътна такса в горивото, ще плащаме и данък на МПС-то, а и паркиране в градовете, но пари за пътища пак няма да има.

06.04 2016 в 16:11

200 милиона...това стотиците милиони вече за нищо ги нямаме, за пет бутки с по една бариера...златни ви казвам, златни! Освен това, надайте сЪ граждани тия пари да отиват за поддръжка, всичко се краде в отношение 80/20, познайте в чия полза...какво ще поддържат, ще правят пътища с по 2 пръста асфалт , останалото по джобовете. След още една година очаквайте световната банка / щото ние явно си нямаме собствени мозъци, та използваме чужди/ да излезе с доклад как и до 3,5т трябва да плащат щото еди си какво..а, колко удобно бутките вече са направени...

06.04 2016 в 16:07

Инфраструктура трябва да се развива с правилните данъци и такси. В момента, тия, които ядат най-много от държавната софра, т.е. 'едрият бизнес', който между другото засира и развитието на инфраструктурата, щото краде много, плаща най-малко.

Голямата тежест е към хората с ниски доходи, които не могат да избягат от косвените данъци и към бъдещите поколения, на които им се трупат данъци.

Главно данъци от общ. поръчки, чийто резултат трае ден до пладне, а струват колкото програмата Аполо и проекта Манхатън.

06.04 2016 в 16:05

При тол такси и винетки трябва да отпадне годишния данък върху колите. А и упоменатите суми са много големи, дори най малката е убиец. Не само за гражданите, но най вече за фирмите.

06.04 2016 в 15:19

И как се развива инфраструктура без данъци и такси? Всеки с лопатата пред къщи рине асфалт? Деба тоя прост български народ. Решението е Тол система е много добро. Камионите трябва да плащат много, защото магистралата се разрушава основно от тях. Това ще удари и турските камиони и от там ще влязат доста пари за Българските пътища, които досега бяха подарък за турските камиони.

06.04 2016 в 15:10

Световната банка, разбира се че няма да ни помогне да се развием, а само налага още и още данъци и такси...

Мерси за това развитие.