Вижте как ще изглежда кръстовището на две нива на Лъвов мост

Последна промяна на 11 юни 2013 в 13:44 15792 16

Проектът на кръстовището на Лъвов мост.
Проектът на кръстовището на Лъвов мост.

Проектът за изграждането на кръстовището на две нива на Лъвов мост е готов и ремонтът може да започне още тази година, каза за OFFNews главният архитект на София Петър Диков.

Все още няма точна дата за началото на строителството, защото се очаква подписването на договора между Столичната община и Европейската инвестиционна банка (ЕИБ). Банката ще отпусне 100 млн. лв. за основен ремонт на ключови булеварди и кръстовища в София следващите 4 години, а общината ще вложи още 100 млн. лв. собствени средства.

Проектът на инж. Йордан Прашанов за Лъвов мост предвижда сегашното кръстовище да стане кръгово. Историческият мост и паметниците с лъвовете ще бъдат запазени.

На второто ниво ще има два тунела - северен и южен по бул. "Сливница", които осигуряват директното движение в двете посоки – към Сточна гара и ул. "Опълченска".

За пешеходците ще бъдат изградени два нови моста над реката, както и пешеходен тунел на нивото на метрото, което вече се движи под Лъвов мост.

"При започване на строителството най-напред ще бъде спряно за 4 месеца движението по северното платно на бул."Сливница", като трафикът ще минава по  южното платно, а след това и по южното, като движението ще бъде по северното.

След като бъде изграден участъкът на север и изток от съществуващия мост, бул. "Мария Луиза" ще бъде затворен за кратко, за около месец ще бъде спрян и трамваят", коментира инж. Прашанов за онлайн изданието на "Строителство градът".

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

05.07 2013 в 12:21

Метрото не покрива всички маршрути на трамваите. На мен метрото ми върши перфектна работа, но все пак по Мария Луиза се движат и трамваи, чиито маршрути не са покрити от метро. А ваденето на релсите и правенето на настилка както виждаме става за 5 месеца. Спомнете си Витоша? Какво недоволство беше, че се затваря за коли! Сега става прекрасна пешеходна спокойна зона, която ако се продължи до ЦГ ще осъвремени фасадите, търговията, местата за отдих. Приветствам!!!!!! Що се отнася до кръстовището на Сточна гара и изобщо участъкът там - махнете тези бараки с магазини, махнете пешеходните пътеки и точно 2 подлеза за пешеходци оправят проблема. На такъв тип кръстовище с такова натоварване нямат място пешеходци, полунадвесени над платното коли, автомивки, складове и подобни.

21.06 2013 в 23:41

Кой идиот измисли тая скъпа и безсмислена грозотия? Защо да има кръгово изобщо и защо са пешеходни мостове като има подлез на цялото кръстовище и той е с асансьори? Има нужда единствено движението направо по Сливница да слезе в подлези на нивото на реката , но защо не го направиха при строежа на метрото? Същото решение с подлези успоредни на канала би отпушило и другите кръстовища на Сливница с Ботев, Опълченска, К. Величков, Обелско шосе и Сточна гара (частично). Същото решение и трето платно за сметка на "зелените" площи от Драган Цанков до Оборище ще отпуши и Евл. и Хр. Георгиеви, но явно простите технически и евтини варианти не са изгодни на общината. Забравяме и проблема с "умните" фуражки на ключови кръстовища, които пускат трафика по усмотрение (Орлов мост, Черни връх и България, Драган Цанков и Евл. и Хр. Георгиеви, България и Гешов- с използване на подлез за Гешов вместо почти неизползвания пешеходен), а ако има и зелени вълни на светофарите ще е приказка.

13.06 2013 в 01:30

А кога някой вселенски архитектурен капацитет ще се сети да преустрои малоумното кръстовище на Евлоги и Др.Цанков? Там заради откровено тъпата организация на движението и нещастния график на светофарите, задръстването започва от НДК и свършва на Орлов мост.
Аз може да не съм архитект, но минавам пеша оттам по 2 пъти на ден и си късам нервите всеки път. Представям си какво е за шофьорите.
И второ - за чий Хикс ремонтираха площад, за който се е знаело, че пак ще бъде преустройван? Плочките на Лъвов са още нови. Май тук се работи само с оглед на усвояването на средства и без никаква цялостна перспектива.

12.06 2013 в 11:31

Ами да се присъединя и аз към недоволните:
1. Както вече казаха и други, много по-наложителни кръстовища има:
Сточна гара
Орлов мост
Иван Гешов/България
2. Няма нужда от трамвай по Мария Луиза между Сливница и Алабин. Там има метро.
3. Да направиш кръгово кръстовище и да го обезсмислиш със светофар! Ами Сточна гара е точно това и както се вижда там проблеми има, при това големи.

Ако се изгради отсечката Ст. Гара - Ц. Гара, която е планирана от преди 30 че и повече години, ще отпадне изобщо нуждата да се променя каквото и да било на Лъвов мост - там трафикът просто ще се разтовари.

11.06 2013 в 22:43

Не съм архитект, нито строител, но изглежда красиво и модерно. И ако компетентни хора, които разбират от инфраструктура казват, че ще се облекчи движението в града, аз им вярвам. Радвам се, че в града в който живея вече се строи и се подновяват много неща!

11.06 2013 в 22:22

Веднъж вече люлинци преживяхме последователното затваряне на северното и южното платно на Сливница с всичките му "прелести", сега на нова сметка пак същото. И съвсем не вярвам да продължи само 5 месеца.
Въпрос: имаше ли обществено обсъждане на проекта, кога се състоя и колко граждани научиха за това и взеха участие?

11.06 2013 в 21:31

"Проектчето",както го наричате, не е на ДикОФФ а на "Пътпроект 2000" ООД,една от водещите фирми в пътното проектиране.Главният проектант - инж.Йордан Прашанов е един от най-добрите в тази област.За Ваше сведение всеки един проект се изготвя и одобрява след обосновка на данни за трафик и всякакви други технически анализи.

11.06 2013 в 20:09

1. Дублирането на трамвая с метрото е разхитително скудоумие. Особено отсечката между ул. "Козлодуй" и "Алабин", където трамвая е напълно излишен! Колко ли струва - отделен въпрос!
2, При новатата реконструкция на площада трамвая хептен няма място - како не е на различно ниво от кръговото практически го обезмисля!!!
3. Съобразен ли е трамвая с бъдещия проект за преустройство на пл. "Св. Неделя" в пешеходна зона: http://inews.bg/%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F/%D0%9C%D0%B0%D1%85%D0%B0%D1%82-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D0%B8 %D1%82%D0%B5-%D0%BE%D1%82-%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D1%89%D0%B0%D0%B4-%D 0%A1%D0%B2-%D0%9D%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%8F-_l.a_c.369_i.292217.html
. В по-голямата част от градовете по света, където все още се поддържа трамваен транспорт тенденцията е центровете да се освобождават от него, а да се изнася в предградията!

11.06 2013 в 18:47

И аз ще се присъединя към горните мнения. За чий ... трябва да се инвестират толкова много пари точно в това кръстовище? Точно Сливница няма нужда от отпушване! Има далеч по-болни места в инфраструктурата на града. Нека ги вложат в кръстовището на България и Гешов! Там в делничен ден следобед задръстването стига до Макдоналдса на НДК! А отсрещната посока, левият завой е невъзможен, без да прекараш едно футболно полувреме в чакане... И на мен ми мирише тоя проект нещо. А до потребителя по-горе, който ни обвини, че понеже сме българи, все сме недоволни - колега, естествено, че ще сме недоволни! Защото е пълно малоумие да се инвестират милиони в нещо ненужно и после пак общината да няма пари нито за дупките, нито за тротоарите, нито за по-важни кръстовища! Това не ни решава проблемите, а някой прибира кинтажа...

11.06 2013 в 18:15

Естествено, че не сме доволни, та ние все пак сме българи. Искам да изкажа огромното си възмущение от подобно безумие. Някой много деградирал и умствено изостанал трябва да го е мислил. Защо е кръгово, а има светофари и не се движат изцяло в кръг? Защо е на две нива, а има светофари и места, на които колите да спират и изчакват? Каква е тая мода да правят кръгови на нива? Ако е на нива нека е детелина. Оставете това. Вярно е, че не съм архитект или урбанист, но понеже съм българин и разбирам от всичко и съм свикнал да се бъркам на всеки, смятам проекта за поредната пералня на пари. Общината първо да вземе да оправи улиците, като за всички бавно стоплящи олигофрени е нужно да се отбележи, че това означава да се оправят и тротоарите. После нека да измислят как вместо на мястото за пешеходци да се слагат велоалеи на самото пътно платно, където им е мястото. Да измислят нещо за сметището, да довършат криволичещото метро и чак тогава да се занимават с налудничави проекти за кръстовища, които и без тях си работят.