Третият лъч на метрото - 19 станции от "Овча купел" през центъра до "Ботевградско шосе"

Последна промяна на 06 август 2013 в 13:12 53536 45

Генерална схема на метрото с трите линии.
Генерална схема на метрото с трите линии.

Транспортният министър Данаил Папазов обяви, че строителството на третия лъч на метрото в София ще е приоритет за Оперативна програма "Транспорт" в следващия програмен период.

Кметът на София Йорданка Фандъкова и шефът на "Метрополитен" му представиха днес готовият проект за третия метродиаметър.

Той ще е дълъг малко над 16 км., с 19 метростанции и ще се движи от кв. "Овча Купел" през центъра до "Ботевградско шосе".

Прогнозната стойност на проекта е около 680 млн. евро или близо 1.4 млрд. лева.

В "Овча купел" метрото ще тръгва от жп. линията София-Перник, като там ще бъде изградена обща гара и метростанция.

През квартал "Овча Купел" ще има три метростанции -на бул. "Монтевидео", на бул. "Линкълн" и на Околовръстното шосе.

Линията продължава към пазара на "Красно село", през кв. "Бели брези", където има предвидена станция на улиците "Кюстендил" и "Дойран" и следваща метростанция ще е на все още кръгово кръстовище на булевардите "Гешов" и "България" (то трябва да е готово до 1-2 години).

Оттам линията продължава към НДК със спирка на бул. "Витоша" и бул. "Патриарх Евтимий" (има топла връзка с втория метролъч), следващата спирка е на Орлов мост с топла връзка към първия метролъч.

От Орлов мост третия метролъч отива към Театър зад канала, после към стадион "Герена" и последната му спирка е на колелото на трамваите на бул. "Ботевградско шосе".

Ако се намери финансиране за проекта, третият метродиаметър ще е готов до 2018 година.

Имаме пълната подкрепа на Европейския съюз за проекта, каза Фандъкова. Тя напомни, че еврокомисарят Йоханес Хаан обяви, че софийското метро, което и досега се изграждаше до голяма степен с европейски пари, е проект за пример.

До 2015 г. ще са готови продълженията на първия и втория метролъч съответно до Летището, до Бизнес парка (разклонение на първата линия) и до ул. "Сребърна" в кв. "Хладилника" (продължение на втория метролъч.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

09.08 2013 в 12:31

Ей, тва за метрото до морето е много добро като идея. Сенчица, прохлад.
И една спирка към "Централен Балкан" ако може да направим.

А иначе 10 000 души в БИЗНЕС Парка,
>> в момента плащат здравните осигуровки и пенсийките на сигурно няколко пъти повече хора.
За сметка на това,
>>тези същите хора пенсия едва ли ще доживеят да ядат, щото
>>от тая "висококвалифицирана" стресова работа едва ли се доживяват и 40.

Относно тоя дето се е изказал за "онея в Младост" дето си ходят по родните места..
>>Да не генерализираме толкова, че да почваме да си вадим родословните ДЪРВЕСА :D

07.08 2013 в 04:36

Направо от Благоевград до Добрич, ама без спирка в София. :D

07.08 2013 в 04:35

Финансов център? Наричаш клонове на 5-6 банки(не централни офици) и пак офиси на 1-2 застрахователни фирми "финансов център"? Трудно. Фондовата борса ли е там, БНБ ли е там, централните офиси на търговските банки и застрахователните дружества ли са там? Ами, не, не са. То, ул. Монтевидео в жк. Овча Гибел е по-голям финансов център от тоя в жк. Младост 4.

07.08 2013 в 04:22

Аз живея в квартал Княжево. Прадядо ми е живял на ул. Кирил и Методий, пресечка на бул. Мария Луиза. Идват комунягите на власт и т.н. плачевни разкази, а-у, друг имот за мен не остава. Значи, моят род плаща данъци на този град от не знам колко режима, защо да нямам метро до пред нас( в смисъл да бутнат сектата срещу нас, която иначе много помага на обществото и да ми направят метростанция)? Ако пък много скъпо ще им излезе тази моя прищявка, нека ми върнат имотите на дядо ми в центъра, да стана богат реститут-хазяйн, та да може и на мен да ми връзват кифлите в Син Сити. Ми, няма да стане, защото на общината и дреме на патока за мен и ще продължа да си се возя с трамвай номер 5, който е най-добрият транспорт в София, та даже и след като пуснат метро до Овча Гибел, освен ако не го спрат. Но и ми е безплатен, защото не плащам билетче заради една друга сълзлива история, но от мое си "едно време". Не ревете за метро, а вижте в Щутгард( Студентски град) каква глупост правят- Изсичат дървета, за да строят нова трамвайна линия, която е по-дълга от съществуващата. Тоест, май не са започнали все още, но планът беше такъв, когато го гледах. И вие от тия хора искате да гледат кой къде плащал данъци. Дообре.

07.08 2013 в 04:13

Преди да построят бизнес парк сивата икономика в страната наброяваше 99%. Само президентът си плащаше осигуровките. Сега е към 5-6%, ама само защото уволниха висококвалифицираните цигани от същия бизнес парк заради кризата. Но до 2018 и те ще са бизнесменове.

07.08 2013 в 02:24

Обичам такива "компетентни" мнения, които казват "А", колкото да запалят фитила и после се скриват, за да не кажат "Б"...

06.08 2013 в 23:54

Ти нормален ли си? Ако не бяха ГЕРБ никаква магистрала нямаше да видиш. Отивате си след 1-2 месеца, бъди сигурен.

06.08 2013 в 21:01

Шибаняците решиха, че мангалите в Дружба-1 са по-заслужили да имат метро, вместо хилядите данъкоплатци от Дружба-2. Манговците безплатно ли ще се возят, защото досега те не плащаха за масовия градски транспорт? Гнусна гад!

06.08 2013 в 19:22

Сладурче, НЕ Е безплатно, има съфинансиране от 40%... да си знаеш.... а всичките тия поръчки се изпълняват от приближени на бившия и настооящ кмет, да не споменавам имена...... и се краде ЯКО

06.08 2013 в 18:33

А кога ще вложат един-два милиарда за цивилизоване на провинцията. Ето - Северозапада е идеално място, където да се демонстрира, че с правилна държавна политика (така, както софийското метро е държавенм приоритет) може да се измени коренно един регион. Да се позадържат хората там, да имат поминък и качествени условия за живот. 'Щото сега са се "набили" в тоя Бизнес Парк и по-големи софиянци не мож' намери.
 
X