Колко месеца има годината за данък автомобил в София

Последна промяна на 30 август 2013 в 17:47 8712 3

Данъчна служба. Снимка БГНЕС.
Данъчна служба. Снимка БГНЕС.

За проблем в информационната система на Столична община при плащането на данък за автомобил, който принуждава собствениците на новозакупени коли да плащат за период, за който вече е платен налог от предишния собственик, предупреди читател на OFFNews.

Той е купил кола на старо през май, за която има документ, че данъкът ú за първото полугодие е платен от предишния собственик (данък МПС може да се плати и на две вноски през годината). През юли мъжът отишъл да плати за втората половина на годината в район "Красно село", но оттам му казали, че няма как без да плати и за предходни месеци.

На въпрос защо е нужно да плаща, след като вече е платено за тази кола за първата половина на годината, от администрацията му отговорили, че информационната система го иска.

Това се дължи на тълкувание на Националната агенция по приходите (НАП) на Закона за местните данъци и такси, обясниха за OFFNews от общината.

В закона е описан варианта, при който данък, платен за една година, освобождава от плащане нов собственик, който купи автомобили в рамките на календарната година.

Законът обаче нищо не споменава за платен на две вноски налог. В този случай тълкуванието предвижда новият собственик да плати от месеца, в който е купил колата, а на стария собственик да се въстанови надплатената сума при отписването на колата.

На въпрос на OFFNews защо е нужна тази излишна бюрокрация - двама души да ходят до общината - един за вписване, и един за отписване на колата, зам.-кметът по финансите Дончо Барбалов обясни, че това е изискване на закона, но той с удоволствие би облекчил процедурата, ако законът бъде променен.

Такива промени са възможни и логични, като се има предвид, че вече масово се спазва изискването да се изповядват сделки само при доказано платени данъци, коментира Барбалов.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

05.09 2013 в 03:57

А знаете ли, че данък-пардон "общинска такса" САМОЛЕТ/ХЕЛИКОПТЕР/ е 20/двадесет/ лева на започнат тон/ един 4-местен самолет е около 2 тона, тоест 40лева...."такса" ПАРАПЛАНЕР - 30лева, такса БАЛОН-40лева.....една 15местна "Чесна" тежи 3.8 тона...В София има според КАТ около 1 000 000 автомобили, при средно 100лв. "такса" МПС колко събира общината???? за една година и къде отиват паричките на данъкоплатците????

30.08 2013 в 18:54

Аз я събрах тази каша, и не - не е точно така, както е написано. В общи линии служителките са го правили на принципи "ако мине".

Ето историята. През 2009г. имах същият казус. Беше платено до средата на годината, а искаха да ме накарат за цялата да платя. На въпросът ми "защо" отговора беше:

- Ами защото ние нямаме връзка с другата община, където е плащано, и съответно няма как да проверим дали бележката е истинска или не. Ако беше платено в нашата община, нямаше да е проблем.

Естествено това ми се стори абсурдно. Написах "заявление", в което изисках те да направят справка от другата община. Честно казано нямаше голямо закъснение. Има няма след два дни всичко беше готово.

Но естествено въпросът стои отворен. Редно е компютрите да се обновят и да се направи връзка между различните общини.

30.08 2013 в 18:08

Системата казва "НЕ!"