В Спешна помощ ще записват адресите на ръка, пускат нова поръчка за комуникационна система

От МЗ уверяват, че няма да има забавяне на линейки

OFFNews Последна промяна на 10 август 2017 в 19:10 1612 0

Снимка БГНЕС

Спира поддръжката на електронната и комуникационната система на Спешна помощ. Договорът с фирмата изпълнител на услугата е изтекъл, а Министерството на здравеопазването е обявило нова обществена поръчка. 

Договорът с "Консорциум Електронно здравеопазване”, който е осигурявал досега поддръжката на системата, е изтекъл на 22 юли, а поетапното спиране на дейностите ще започне на 14 август. 

Процедурите за новата обществена поръчка ще отнемат два месеца, ако по нея няма обжалване. 

Новата обществена поръчка е на стойност 4,3 млн. лева. За последните три години на консорциума са платени над 5 млн. лв. или по 180 хиляди лева на месец за поддръжка, обясни зам.-министъра на здравеопазването Мирослав Ненков.

В новата обществена поръчка е заложено осигуряване на паник бутон не в линейките, а в джобовете на екипите, посочи Ненков. 

От МЗ уверяват, че след спирането на комуникационната система няма да има промяна в работата на спешните екипи. 

След спирането на поддръжката на комуникационната система обаче вече няма да има възможност за GPS проследяване на адресите, а служителите ще трябва да въвеждат адресите на ръка. 

Това няма да се отрази на работата на медицинските екипи и всеки, който има нужда от спешна помощ, ще я получи, както досега. Ако системата спре да функционира, комуникацията между тел. 112, центровете за спешна медицинска помощ и линейките ще се извършва чрез резервните наземни и мобилни линии за връзка, уточни зам.-министърът.

Сътресения няма да има. На практика, до подписването на нов договор ще върнем стария режим, по който екипите са работили преди 2009 г., обясни той.