Пациенти с диабет: Проблемите ни с НЗОК продължават

Янка Петкова Последна промяна на 04 ноември 2020 в 16:09 1736 0

Въпреки направената промяна в актуализационните файлове на НЗОК за отпускане на 3-месечна рецепти, проблемите на диабетно болните на инсулинова помпа продължават. Затова ни сигнализират родители на деца с диабет и възрастни пациенти от Пловдив.

Както OFFNews по-рано писа пациентите с диабет тип 1, на помпена терапия, нямат възможност да получават тримесечни рецепти. Повече от година те очакват да бъдат актуализирани файловете в НЗОК, които се подават на всеки 15 дни към аптеките и ЛКК.

Засегнати са потребителите на сетове с код WF109 и резервоари с код WF110, според които проблемът може да бъде решен със смяната на "2 цифри в един файл, с което обикновената рецепта ще стане хронична".

ОТ НЗОК увериха, че от 1 ноември актуализацията на файловете е в сила. Оказва се обаче, че това не е така. В редакцията получихме писмо от Елица Сиракова, родител 8-годишно дете с диабет, подписано и от други потребители, изпратено и до здравния фонд. В него г-жа Сиракова обяснява, че въпреки направената промяна в актуализационните файлове и възможността за отпускане на 3-месечна рецепта (хронична), отново са възпрепятствани да получат необходимите медицински изделия по код WF110 и отново проблемът е в НЗОК.

"Както вече знаете, код WF110 са резервоари за инсулинова помпа ИПСО, в момента тези резервоари са въведение във вашите (на НЗОК) файлове, архиви, документация и актуализации като ЛЕНТИЧКИ за измерване на кръвна захар. Това естествено води до отхвърляне на рецептите в софтуера на личните лекари и аптеките.

Вчера отново ми се наложи да бъда върната, защото отново НЗОК, в частност някой служител, си позволява да не си върши работата за пореден път, въпреки нарежданията. Това не е грешка от 01.11.2020, а стара грешка, която не е отстранена при последната актуализация.

Детето ми е без консумативи. Ако проблемът не бъде разрешен незабавно, ще се наложи да прекратя помпената терапия, а това води до редица неудобства и рискове за здравето и живота на детето ми, което е на 8 години. Същите последици ще има за всички останали ползватели на тази инсулинова помпа, които по вина на НЗОК не успяват да получат консумативите си."

Майката на диабетно болното дете благодари на Светлана Чавдарова от РЗОК Пловдив, която им е съдействала по всякакъв начин, но няма правомощията да разреши този проблем.

Подписалите се под писмото пациенти настояват пропуските в актуализационните файлове на НЗОК да бъдат отстранени своевременно, което ще им позволи да водят пълноценен живот.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови