- Софийските гевреци се продават с дигитални плащания
- Тази седмица излезе проучване на Mastercard, че българите са сред нациите в Централна и Източна Европа (ЦИЕ), които най-рано и най-бързо прегръщат новите технологии, дигитални иновации и услуги в ежедневния си живот
- Вече и традиционните продачави на улична храна за из път вече разпознават ползите от приемането на безконтактни и мобилни плащания.
Mastercard представи първата по рода си мобилна геврекчийница в София, оборудвана с безконтактен ПОС терминал, който приема плащания с карта и мобилен портфейл. За иновативната пекарна известният софийски шеф-готвач Александър Цеков разработи специална рецепта за двоен геврек и добавки с традиционни български вкусове: лютеница и марламад.
„Този трансформиран за нов живот геврек показва как всяко нещо, с което сме свикнали, може да бъде погледнато от нова гледна точка. Направих едната част на геврека солена, а другата сладка. Може да бъде допълнително овкусен с лютеница, мармалад...“, споделя Цеков и добавя:
„За малките търговци вече не е предизвикателство да интегрират картови плащания във финансите си – потребителите го изискват от нас, а ние разпознаваме удобството от дигитални услуги за търговци, които ни спестяват главоболия и разходи с дребни пари в брой и инкасо. Освен това, ние държим на чистотата и не можем да се позволим да пипаме пари и храна в един и същ момент. Най-модерният и чист начин е да платите със вашия смартфон.“
По данни на Мастъркард 58% от потребителите плащат сметките си дигитално, което ни нарежда сред лидерите по този показател, като средното ниво в ЦИЕ е 50%. Същото се наблюдава и за повечето платежни дигитални услуги, като плащане чрез мобилни портфейли – 24%, при средно 19% в ЦИЕ.
В P2P плащанията (директния превод на пари от човек на човек) се наблюдава значителен ръст от 27% в сравнение с 2016, който се дължи на бързото развитие на финтех индустрията в България – 36% от потребителите вече използват тези плащания, като средното за региона е 30%.
„Ние се радваме, че дигитализацията на ежедневните дейности в България върви с постоянни темпове. Това означава, че хората са открили ползите от електронните услуги и разплащания и те са станали нормален начин на живот.
Ние сме сред водещите нации, припознали онлайн поръчване на храна, резервиране на пътуване, споделяне на общи каузи, дейности и средства, забавления и дори мобилни приложения за откриване на правилния партньор!
В Mastercard работим и инвестираме в средата и инфраструктурата, за да насърчаваме малките търговци на храна да припознаят всички ползи и да насърчават картови плащания и плащания с мобилни портфейли.“, каза Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Косово и Албания.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
10524
1
02.07 2019 в 19:04
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара