Окончателно: Чужди самолети ще могат да пазят небето ни

Последна промяна на 05 февруари 2016 в 11:15 5154 36

Депутатите окончателно позволиха охраната на въздушното ни пространство да може да се извършва съвместно с чужди самолети от НАТО.

Това стана с приетите на второ четене промени в Закона за отбраната и въоръжените сили. Текстът беше приет с 96 гласа "за", 34 "против", 14 депутати се въздържаха.

Според приетите промени съвместни действия по охрана на въздушното ни пространство ще се извършват при условия на международен договор или при решение на Министерския съвет.

Темата с охраната на българското небе беше стартирана от министъра на отбраната Николай Ненчев, който през септември миналата година обяви, че се водят разговори в тази посока. След това от партията на премиера Бойко Борисов - ГЕРБ побързаха да се оправдаят, че това е "опция за всеки случай".

По време на дебатите мненията в зала бяха разделение на две. Опозицията обвиняваше управляващите, че дават небето на България на концесия. Те от своя страна твърдяха, че това решение е взето преди 10 години по време на тройната коалиция.

"Днес даваме на концесия българското небе. Ние ставаме фронтова държава, защото символично обявяваме война на Руската Федерация", обяви независимият Велизар Енчев.

След него на трибуната излезе социалистът Янаки Стоилов, който обяви, че това не е концесия, защото при концесия България щеше да получава пари за услугата. "А тук ние предоставяме небето си на други държави, за което ще заплащаме", обясни тезата си той.

Петър Славов от Реформаторския блок защити промените, като обяви, че това решение е взето по времето на тройната коалиция.

Преди да бъде гласуван основния текст бяха отхвърлени предложенията на БСП, които гласяха, че право да помагат в охраната на небето ни имат само страни от НАТО, с които нямаме обща граница. Според вносителите целта на тези предложения е да се изключи Турция от страните, които могат да охраняват небето ни.

Причина за промяната в закона е лошото състояние на българската бойна авиация и трудностите по изпълняването на мисията на НАТО "Еър полисинг" за охрана на въздушното пространство на пакта. Все още не ясно дали самолетите МиГ-29, които предстои да бъдат ремонтирани от Полша ще са достатъчно за бойно дежурство и за тренировка на летателния състав.

Дори и да бъдат купени нови изтребители, ще са необходими между три и пет години за обучаването на пилотите на новата техника. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

06.02 2016 в 17:09

Нека държавата от която са тези самолети да постави знамето си на победителка на сградата на Народното събрание .Българското знаме няма защо да се ветрее там за срам на народа . Щом като една страна сама не може сама да се отбранява , значи такава страна не може да съществува .

06.02 2016 в 11:58

Без политически пристрастия, когато имаш голяма държава агресор като Русия наблизо, всеки самолет е от полза за националния суверинитет.Туко виж му хрумнало на разюзденото джудже от Кремъл да освободи и руснаците по родното черномори.

06.02 2016 в 11:21

Ето до къде ни докараха продажните червени изроди и русофилистици. "Приятелският" касапин расия ни дере по 1 милион за ремонт на двигател, братска Украйна иска само 600 k за същата дейност. При умели преговори, дори може и да ги свалим цифрите, защото украйнците знаят какво е да си нападнат от руския агресор и терорист. Ние също.

Блядовете целенасочено проваляха десетилетие наред всеки договор за поддръжка на МиГ-овете, защото се пукаха от яд, че България се освободи от влиянието на руските подчовеци.

06.02 2016 в 09:40

Естествено, след като България е член на НАТО . Знам, че разни атакисти са вече насрани, но имат една Ива Ибата - лондонска шантонерка, която може да им послужи за утеха !

05.02 2016 в 23:52

Е, това е, само те остават да се пеняват и да летят като по чудо с отлепили се от земята ЗИС-5/пять/, които падат с едно натискане на копчето от турски кадъни. За яд си е.

05.02 2016 в 23:14

Всичко, което може да сваля педеристански самальоти е добре дошло в небето ни.Край с наглите полети на рашките през Българското небе. Сега знаят, че тръгнат ли да влизат ще се таркалят по земята.....

05.02 2016 в 22:51

Ами турските са за предпочитане пред руските. Защото турските са по-добри щом могат да свалят руските. Нека руските самолети да свалят турски самолет и тогава ще си изберем руските. А дотогава нека въшкарите да си налягат парцалите. През първата световна война, българските и турските полкове в северна Добруджа скъсаха задниците на руските империалисти. В това число и три полка от прочутата казашка кавалерия. Знамената на разбитите казашки полкове се пазят във военния музей в София.

05.02 2016 в 21:45

Това не е ли пародия? Мафията точи на българина портфейла и еврофондовете, а той плюе срещу ЕС. Единственото сигурно кранче в момента, откъдето идват свежи средства. Но разбира се е по-лесно да се плюе чуждия. ;)

За състоянието на армията и авиацията си има причина. И тя е абослютна, тотална и безнадеждна некадърност и нехайство във всички нива на българската администрация. Без изключения.

05.02 2016 в 21:36

Срам, срам, срам!

Докъде стигнахме - пълна ЗАГУБА НА СУВЕРЕНИТЕТ. Влязохме в педероатлантическия пакт уж за да имаме МОДЕРНА И СЪВРЕМЕННА АРМИЯ, обаче се оказа, че западняците ни излъгаха.

По време на СОЦИАЛИЗМА във Варшавския договор имахме ГОЛЯМА, ДОБРЕ ВЪОРЪЖЕНА и БОЕСПОСОБНА АРМИЯ. Имахме тактически РАКЕТНИ ВОЙСКИ, танкове колкото Гърция и Турция ВЗЕТИ ЗАЕДНО, небето се охраняваше от свръхмодерни за времето си руски изтербители. Получавахме всичко ЗА ОТБРАНАТА от СССР напълно БЕЗПЛАТНО.

Но сега при ДЕМОНОКРАЦИЯТА всичко стана наопъки - малка, въоръжена със стара материална част армия, и сега това за капак.

Позор, позор, позор!