Делото срещу поскъпването на билета за градския транспорт в София от лев на 1,60 ще се гледа от ВАС на 25 април. С нова наредба за превоз на пътници обаче общинарите от ГЕРБ финтират съда, който ще трябва да прекрати делото.
Правните последици от приемането на новата наредба е прекратяване на делото, обясни Милка Христова, зам.-председател на СОС от БСП-София и страна по делото заедно с граждански организации. Тя коментира, че така ГЕРБ искат да предотвратят срама от отмяна на решението им за по-скъп билет. Така се обезмислят усилията на гражданите за контрол над работата на общинските съветници, каза още Христова. Това е съдебен пинг понг, хората могат да обжалват и новата наредба разбира се, но какво пречи на ГЕРБ да приеме още по-нова и да отмени предишната, обясни Христова.
Според зам.-председателят на СОС от ГЕРБ Николай Стойнев обаче приемането на новата наредба се прави заради съгласуването на текстовете й със законодателството, узаконяването на зеления и белия билет при мръсен въздух и предстоящото изграждане на тикет система в транспорта.
От БСП-София не оспорват необходимостта от поправки - предлагат и свои, но настояват това да стане чрез промени в съществуващата наредба, а не чрез нова, за да остане скъпото билетче в съда.
Твърде много промени са правени и досега в наредбата, по-удобно е за гражданите да се приема изцяло нова, категоричен е Стойнев.
Според лидера на БСП - София Калоян Паргов, ако делото не бъде прекратено и съдът отмени цената от 1,60 лв., трябва да последват оставки за подвеждане на СОС.
Предложенията на столичните социалисти за промени в наредбата:
Зелен билет при мръсен въздух от лев на ден за всички линии, бял билет - безплатен транспорт при запрашаване над нормата, безплатен транспорт до Алеко и Златните мостове, намаляване на цената на карта "метро плюс", въвеждане на почасова карта за 60 и за 90 минути, както и възстановяване на картата за две наземни линии.
Искаме картата метро плюс да струва 34 лева, картата за 60 минути да е 1,60, а за 90 минути - 2,50 лв, обясни Борис Цветков.
Зам.-председателят на комисията по транспорт Зарков от ГЕРБ коментира, че в момента няма техническа възможност за въвеждане на почасови карти, а и предстои изграждането на тикет системата, която ще осигури карти за време или разстояние. По думите му картата за две наземни линии е била отменена, защото е била най-малко използвана.
Разширяването на платените зони за паркиране няма да разреши проблемите, общината трябва да изгради паркинги, които да приберат колите от улиците, заяви Калоян Паргов.
Той обясни, че БСП-София предлага да се изградят паркинги около идеалния център, синя и зелена зона да отпаднат, а на колите да се забрани да се движат в района. Цената за паркиране ще е колкото за зелена зона, уточни Паргов.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)