Делото срещу поскъпването на билета за градския транспорт в София от лев на 1,60 ще се гледа от ВАС на 25 април. С нова наредба за превоз на пътници обаче общинарите от ГЕРБ финтират съда, който ще трябва да прекрати делото.
Правните последици от приемането на новата наредба е прекратяване на делото, обясни Милка Христова, зам.-председател на СОС от БСП-София и страна по делото заедно с граждански организации. Тя коментира, че така ГЕРБ искат да предотвратят срама от отмяна на решението им за по-скъп билет. Така се обезмислят усилията на гражданите за контрол над работата на общинските съветници, каза още Христова. Това е съдебен пинг понг, хората могат да обжалват и новата наредба разбира се, но какво пречи на ГЕРБ да приеме още по-нова и да отмени предишната, обясни Христова.
Според зам.-председателят на СОС от ГЕРБ Николай Стойнев обаче приемането на новата наредба се прави заради съгласуването на текстовете й със законодателството, узаконяването на зеления и белия билет при мръсен въздух и предстоящото изграждане на тикет система в транспорта.
От БСП-София не оспорват необходимостта от поправки - предлагат и свои, но настояват това да стане чрез промени в съществуващата наредба, а не чрез нова, за да остане скъпото билетче в съда.
Твърде много промени са правени и досега в наредбата, по-удобно е за гражданите да се приема изцяло нова, категоричен е Стойнев.
Според лидера на БСП - София Калоян Паргов, ако делото не бъде прекратено и съдът отмени цената от 1,60 лв., трябва да последват оставки за подвеждане на СОС.
Предложенията на столичните социалисти за промени в наредбата:
Зелен билет при мръсен въздух от лев на ден за всички линии, бял билет - безплатен транспорт при запрашаване над нормата, безплатен транспорт до Алеко и Златните мостове, намаляване на цената на карта "метро плюс", въвеждане на почасова карта за 60 и за 90 минути, както и възстановяване на картата за две наземни линии.
Искаме картата метро плюс да струва 34 лева, картата за 60 минути да е 1,60, а за 90 минути - 2,50 лв, обясни Борис Цветков.
Зам.-председателят на комисията по транспорт Зарков от ГЕРБ коментира, че в момента няма техническа възможност за въвеждане на почасови карти, а и предстои изграждането на тикет системата, която ще осигури карти за време или разстояние. По думите му картата за две наземни линии е била отменена, защото е била най-малко използвана.
Разширяването на платените зони за паркиране няма да разреши проблемите, общината трябва да изгради паркинги, които да приберат колите от улиците, заяви Калоян Паргов.
Той обясни, че БСП-София предлага да се изградят паркинги около идеалния център, синя и зелена зона да отпаднат, а на колите да се забрани да се движат в района. Цената за паркиране ще е колкото за зелена зона, уточни Паргов.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Тръмп избра продуцента на неговото реалити ''Стажантът'' за специален пратеник в Англия
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Вълна от опити за палежи залива Русия
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас