Започват третия лъч на метрото, тапи за движението в центъра

Последна промяна на 19 януари 2016 в 09:59 27535 14

Започва работата по първите седем метростанции от третия лъч на столичното метро, промените в движението в центъра на града ще бъдат представени днес. 

Задръстванията ще продължат около година и половина, докато приключат наземните работи по метростанциите на Малък градски театър "Зад канала", Орлов мост, на Попа, НДК, ул. "Георги Софийски", бул. "България" и Красно село. 

През 2019 г. метрото ще се движи от театър “Зад канала” до пазара на “Красно село”, трасето е с дължина 7 км. 

"Най-тежко ще е около големите "Пет кьошета", по бул. "Патриарх Евтимий" и кръстовището му с Витошка, както и на "Иван Гешов" и "България", предупреди столичният кмет Йорданка Фандъкова пред OFFNews още в края на миналата година. Временно ограничаване на движението ще се наложи при ул. "Граф Игнатиев", НДК, ул. "Георги Софийски" и ул. "Житница".

През есента по план започва и строителството на още 5 метростанции - една на бул. "Владимир Вазов" източно от моста "Чавдар" и четири в кв. "Овча Купел".

Осигурено е финансиране за изграждането на всички 12 нови метростанции от третия лъч на метрото, който ще свърже кварталите “Левски” и “Хаджи Димитър” с “Овча купел” и Горна баня. След изграждането му се очаква още половин милион столичани да се качат в метрото. 

Промени в движението от полунощ, паяк дебне

От 00:00 часа на 20.01.2016 г. до 24:00 ч. на 31.03.2016 г. се въвеждат промени в движението, съобщиха от Центъра за градска мобилност. Забранява се влизането и паркирането по лявата лента от пътното платно на булевардите в посочените участъци:

по бул. „Патриарх Евтимий“ между ул. „Васил Левски“ и ул. „Хан Крум“ движението на пътни превозни средства ще се извършва еднопосочно в двете средни пътни ленти на булеварда;

по бул. „Патриарх Евтимий“ между бул. „Витоша“ и ул. „Княз Борис I” движението на пътни превозни средства ще се извършва еднопосочно в двете средни пътни ленти на булеварда. 

"Център за градска мобилност" ще осигури специализиран автомобил за принудително преместване на паркирани в нарушение автомобили само по нареждане на отдел "Пътна полиция" при СДВР. 

От утре до 31 март ще се промени маршрута на тролейбусна линия № 7: от ж.к. Люлин по маршрута си до кръстовище бул. “Сливница” – ул. “Опълченска” и направо по бул. “Сливница” до площад “Сточна гара двупосочно.

Временно ще се изместват спирки: 

спирка „Кино Одеон” с код 0926 на бул. „Патриарх Евтимий” за тролейбусни линии № 1, 2, 5 и 8 се измества 150 м напред в посока бул. „Витоша” след кръстовището с ул. „Хан Крум”;
спирка “УМБАЛ „Александровска” с код 1034 на ул. „Св. Георги Софийски” за тролейбусни линии № 2, 8 и 9 и автобусна линия № 72 се измества 140 метра назад преди кръстовището с ул. „Константин Иречек”.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

19.01 2016 в 16:36

Московски бодро рапортува,че са осигурени 700 мнл.лева.Навремето едни 10% се крадяха веднага.Сега % е пораздут значително.Много хора са на хранилката.Та в абсолютни числа,черната сума,ще направи доста хора щастливи до края на дните им.

19.01 2016 в 15:50

15 ххх - Дори в момента, докато си пишем тук любезни слова и обръщения, продължават да се разпадат инфраструктурните ОБЕКТИ :) Който има очи - вижда нещата. Останалите такива като теб просто гласуват сляпо за бащицата. А това е по-лошо дори от безполезните "неебателници", които не правят нищо, защото нищо е по-добре от това да си длъжник на свестните хора в обществото, на които си им натресъл олицетворението на олигархията в лицето на Бойко Борисов, само защото си играеш на разбирач.

http://offnews.bg/news/Obshtestvo_4/Dupka-zejna-do-Televizionnata-kula_622589.html

19.01 2016 в 14:19

08 Rado - Метрото, както и инфраструктурните проекти в столицата и цялата страна никога не са имали за цел да създадат удобство на хората. Това са едни гигантски хранилки. Неслучайно Пеевски и Златев се намесиха и те в строежите на магистрали. ЛОТ-1 и 2 от магистрала Хемус ще се строят от техни фирми, като цените са нов рекорд за Европа - над 14млн лв/км. Същевременно всичко се строи от възможно най-евтината работна ръка по възможно най-евтиния и лесен начин. Това бе наречено Усвояване. Затова метрото бе прокарано през Интерпред и Дървеница и метростанциите извън центъра са нахвърляни по такъв абсурден начин (например МС Люлин - насред гола поляна в нищото или МС Александър Теодоров-Балан - в двора на хранителен магазин, насред супер оживен паркинг през работно време и заключени порти и пълен мрак след като магазина затвори), затова почти няма булевард над тях който да не е хлътнал - Младост-1 на пазара, Младост-2 зад Хит, при МС Александър Малинов, на Хладилника и т.н. и т.н., затова Цариградско шосе се преправя 100 пъти, затова Орлов мост е на вълни, затова съществуват кръстовища-недоразумения на 2 нива като това на Семинарията, Лъвов мост, разклон Симеоново и т.н. които вместо да облекчават задръстванията, те ги създават, затова има "умни" скъпарски светофари през 50м без да са нужни, затова велоалеи се наричат кривите жълти линии по разлепените плочки на тротоарите, затова първо се асфалтира, после се разкопава за смяна на тръби и т.н. Нищо от това няма значение пред избирателите, защото те виждат че се работи! Това е гордостта в очите на любимеца на народа - Тато v2.0, застанал пред поредната лента, с двете светици - Лили отляво и Фандъкова отдясно, и каже гръмко: "АСФАЛТ НЕ СЕ ЯЛО, А?!"

19.01 2016 в 14:18

о бедни българино, толкова си заслепен от празнодумците че не виждаш къде те водят за ръка.
и какво ще стане като има 3 лъча на метрото и магистрала и полвина която дори не е истинска магистрала, а е две платна и една аварийна лента?!?!
държава която не произвежда нищо за себе си освен работна ръка за чуждите държави няма бъдеще. и не си мислете че като имате 2 деката на село всичко ви е наред, скоро, много скоро няма да са ваши и то законно. тогава и да леете сълзи и сополи ще е все тая.
нали не си мислите че такава територия някой ще я остави празна. четох едни данни, че сме на една от най слабо заселените територии в европа. който може да събере 2 и две ще разбере какво е бъдещето на тази територия ;)

19.01 2016 в 13:52

Грозни тролове!!! Кога ще престанете?

Всяка новина в тоя сайт независимо за какво става дума отдолу в коментарите си тече вашата политическа дискусия.
Толкова сте съшити с бели конци. Съмнявам се, че има толкова глупави хора върху чието мнение да окажете влияние.


Нека има метро. Нека ни е чисто, бързо и удобно. Година и половина бързо ще мине.

19.01 2016 в 13:11

@ххх ....толкова да си тъп...

Да говориш за закони и законност, докато защитаваш най- големия наркобос на балканите(б. борисов), трябва да си МНОГО ТЪПО КОПЕЛЕ, объркан палячо.

19.01 2016 в 12:45

само това ни липсваше след бедсвената зима с тоя "зверски" сняг и тия да затворят полвината София.
честно, това метро май е нужно на хората които после дойдоха и е следствие на гениалната доктрина града - държава. идваш тука сереш и в петък поемаш към родните места. като стане Юли същотоза 2 месеца. после отноо и отново
ако имахме нормална държава с нормална икономика, а не град-държава в който е полвин България, никаква метро нямаше да е нужно на 1.5 млн. души в столицата ;)
ама нали българина е чалга, веднага сега ще скокнат 300 прогресивни умни и красиви дето взели 1000 лв заплата и решили че са хванали борко за шлифера. точно така, за шлифера сте го хванали..

19.01 2016 в 12:22

"Осигурено е финансиране за изграждането на всички 12 нови метростанции от третия лъч на метрото" - както се вижда от графиката, спирките са повече, така че това инфо е грешно (или с броя или с това, че са осигурени пари за всички)

19.01 2016 в 12:01

Аз не съм против метрото, дори напротив, но това че няма да минава през кръстовището на бул.България и бул. Гоце Делчев, както и през южен парк е направо малумно. Отново нулева мисъл, всеки който се е возил в автобус 102 знае, че там слизат и се качват най-много хора. Само забележете откъде точно минава!!! ИМА СПИРКАВ КВ БЕЛИ БРЕЗИ :x:x:x:x:x

19.01 2016 в 11:35

@xxx Подкуп на полицай не съм давал от 15 г. А това, че мислиш по този начин, е следствие на изкривената действителност, в която живеем и двамата. Затова казвам, че важното е да се спазват правилата и то от институциите. В момента, когато се свържат базите данни на всички, или почти всички институции, няма да имаме накъде да мърдаме и ще си плащаме всички прегрешения, и това е пътят към дисциплинирането ни. Ясно е, че и ти, и аз имаме нужда от такова. Но не бива да допускаме да ни замъглява погледа и да приемаме всички да се превърнем в "граждани", които оценяват даден политик като добър на базата на съждението "бе, той може и да краде, но поне прави нещо за нас". Това е пораженческа позиция и ни прави крайно безкритични и умствено лениви. В това отношение, всеки си прави своя избор.