Работна група в Центъра за градска мобилност ще обсъжда утре дали да бъде възстановен нощният транспорт в София. Той бе спрян заради пандемията с решение на Столичния общински съвет и не се движи вече 15 месеца.
От Спаси София настояват за връщането му, съобщиха от гражданската организация. След обсъжданията в ЦГМ те ще внесат доклад със своите предложения за подобряване на системата.
„Преди всичко предлагаме възможност за доброволна добавка към картите за пътуване от 5 лв. на месец, за да може най-накрая нощният транспорт да бъде част от единната тарифна политика на София. Това означава, че всеки, който редовно ползва нощните автобуси, ще може да закупи месечна добавка по свое желание и така да не плаща за всяко пътуване по 2 лева. С това искаме да улесним не само съществуващите пътници, но и да привлечем нови особено младите и работещите, като улесним избора им и направим градския транспорт ценово по-привлекателен от автомобил или такси”, обяснява Андрей Зографски от транспортния екип на Спаси София.
Поради осезаемо по-голямата натовареност на нощния транспорт през уикендите независимият общински съветник Борис Бонев предлага намаляване на интервалите на четирите нощни линии на 30 минути в петък и събота.
Според Бонев нощният транспорт не само улеснява живота в града, но и стимулира и подпомага местния бизнес особено сектори като култура, развлечение, туризъм и ресторантьорство, както и всички компании, които работят с нестандартно работно време.
Според гражданските активисти линията до Летище София има огромен потенциал, но в момента броян на полети, пътници и туристи е силно намалял - (около - 70%) и затова на този етап е по-добре да не се правят допълнителни разходи.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста