Шефът на здравната каса готов да отмени съмнителен конкурс за нови коли

OFFNews Последна промяна на 15 юни 2015 в 08:55 1064 2

Снимка БГНЕС - архив

Здравната каса няма да си купи нови коли, обществената поръчка ще бъде отменена, ако се яви само един кандидат. Това председателят на НЗОК Глинка Комитов по bTV.

„Ние сме обявили поръчка по закона за обществените поръчки – законът е спазен”, заяви Комитов. Той отбеляза, че няма никакви притеснения какъв ще бъде резултатът на поръчката.

В началото на юни bTV съобщи, че Здравната каса е обявила поръчка за закупуването на общо 20 автомобила от шест вида - луксозен седан и луксозно комби, автомобили среден клас, съответно седан и комби, мини ван и бус. Това показва справка в регистъра на обществените поръчки.

Справка с официалните каталози на производителите показва, че поне 2/3 от марките коли, представени у нас, отпадат с елементарен и законен финт - изискване на поръчката всичките 6 вида автомобили да са на един производител и вносител. Бусове, ванове и луксозни коли с подобни параметри едновременно произвеждат само 5 производители - три френски марки и две германски.

„Досега никога не съм се качвал в служебна кола – ходя пеша и с градския транспорт. Мен не ме вълнува какви ще са колите”, заяви шефът на касата.

Той повтори тезата на Бойко Пенков, зам.-здравен министър и член на Надзорния съвет на Националната здравноосигурителна каса, че закупуването на нови коли е необходимо, защото старият автопарк е опасен и поддръжката му струва скъпо.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

15.06 2015 в 10:45

Ами как каква е специфичната особеност на работата им, г-н Кънчо - ми и те имат вили, и те искат комфортно да стигат до тях......, а комбитата са много полезни за прекарване на консервите от село - доматете, свинско стерилизирано , яйчица от свободно пасящи кокошки... Напр. редовно гледаме коли на някакъв медицински център и трудова медицина "Пантелеймон..." дето вместо болни по цял ден кара минерални водички, продукти и детето май на шефа и майка му издокарана на 20 см. токчета от точка А до точка Б! И ако си мислите, че си плащат бензина от джоба....., а не от клиничните пътеки....

15.06 2015 в 09:51

Тезата на господина беше, че им трябват нови автомобили, парка им е стар и той видите ли направил всичко възможно да пруключи тази поръчка, която се "бавела" от 2013г.
До тук добре.
Само че дяволът винаги се е криел в подробностите.
На пръв поглед всичко е издържано и е спазена буквата на закона. Обсъждат необходимостта, вземат решение, изготвят задание и наем "ВЪНШЕН ЕКСПЕРТ", който да оформи техническите изисквания за конкурса (обществената поръчка). В последствие на конкретни въпроси удобно се измъква с фразата: "Така е решил експерта, трябва да попитаме него." и "Аз му имам доверие, това е лицензиран експерт, инженер и затова сме се обърнали към него."

На всички е ясно, че експерта съставя набор от изисквания по специфично задание на възлагащия.
Молбата ми към Редакцията е:

Бихте ли били така добри да се поинтересувате и да поискате Решението на ръководството на НЗОК да закупуване на нови МПС-та, както и изискванията към тях?
Може също така да поставите конкретни въпроси към господина като:
1. Какво отношение към качеството на работата оказва специфичното изискване за дължината на базата на МПС-то? Нима ако е по-дълго с 55мм това пречи на работата?
2. Защо по дяволите на НЗОК им трябват "автомобили ВИСОК КЛАС"?
3. Защо по дяволите на НЗОК им трябват "автомобили комби" във ВИСОК и СРЕДЕН клас? Коя е тази специфична особеност на работата им, която да изисква луксозно комби?!