Идея на Соломон Паси: Влак Лондон - София - Шанхай по технологията на Илон Мъск

Последна промяна на 07 юли 2018 в 12:00 7245 8

Снимка бТВ

След няколко часа по време на панела за туризъм на Седмата среща на върха между страните от Централна и Източна Европа и Китай "16+1" Соломон Паси ще представи идеята на Атлантическия клуб за влакова линия между Лондон и Шанхай по технологията на Илон Мъск. 

"Ние предлагаме тези 16+1 държави да предложат ъпргейдване на трасето Ориент експрес по съвършено нов начин, като се използва технологията на Илон Мъск за скоростен влак", каза Паси в студиото на бТВ.

По думите на Паси, влакът може да се движи с 1200 км в час, така разстоянието от Лондон до Шанхай може да се вземе за 15 часа. Той нарече линията "Лондон - София - Шанхай".

Според него влакът ще бъде много по-ефективен начин за транспорт между Европа и Китай, тъй като самолетите се движат с близо 900 км в час и побират няколко стотин души. Влакът на Мъск може да побере обаче десетки хиляди души. 

Според Паси проектът може да придобие по-ясни рамки след 5-10 години. 

По отношение на търговията между България и Китай Паси заяви: „Ако успеем да продадем на всеки китаец по една кибритена клечка, по едно бурканче кисело мляко, по капка розово масло или чаша българско вино, това ще е предостатъчно, за да има революция в икономиката на България”.

Според него срещата "16+1" е изключителен шанс и идва като естествено продължение на българското председателство на ЕС.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

14730

8

spirit оригиналът

08.07 2018 в 06:42

За същия Паси ли става въпрос, дето беше написал едно есе на колко части щяла да се разпадне Русия?
Питам, щот есето завършваше с това читателите да бъдат търпеливи, щот следвало втора част. Как ще се разпадне Китай?

505

7

Stifen

07.07 2018 в 20:48

Тая куха лейка продължава да дрънка идиотизмите си. Яж си крадените парички момче , само твоята проскубана мутра ни е ексик

519

6

d0ni

07.07 2018 в 19:09

Паси е интелигентен човек и сигурно знае, че на Мъск влаковете пътуват във вакуум под земята. А разстоянието до Китай e към 6000 км.

800

5

limlim

07.07 2018 в 14:05

На всеки китаец - портретче на Мони, на всеки хиляден - портретче на Гери... Парсата - в хазната на БГ...

1000

4

Simeon Makaveev

07.07 2018 в 13:48

Тази идея е безумно скъпа да се случи, но за Китайците това може да не е проблем. Линията ще инава през целия Китай, част от Тибетското плато на 4500 метра надморска височина и слиза на 900 метра последна жп точка при град Урумчи (Urumqi).
Разстоянието от Урумчи до Балхаш, Карагандинска област, Казахстан е 250 км и още 220 до Астана (столицата а Казахстан.
Преминава през Казахстан сложен климат от температурни амплитуди и валежи. Казахстан биха има ли интерес от такава линия. Идва ред на Росия и Украйна, интересното е, че при този маршрут България е далече от него и не би имала каквито и да са ползи.

1000

3

САМОсеПИТАМ

07.07 2018 в 12:53

Тръмп обвини Китай в кражба на технологии.. Плаши с излизане на САЩ от НАТО, ако... И в този момент НАТО-АНТЛАНТИЧЕСКОТО ни ТРАБАНТЧЕ са изцепва - Китай да ни построи ж.п. линия и пусне влак с крадена технология???? Къде ли си е забравил нато-атлантическите ценности тоз чиляк?

66755

2

El Commandante

07.07 2018 в 12:44

Дебил...

1000

1

САМОсеПИТАМ

07.07 2018 в 12:15

Китай си купи пристанището в Пирея.. Ще строи ж.п.линия до него за карго-товарите си..Ама некой си нашичък са присетил да се присламчим, белким ни построи линийка за пътнически превози.. Ама си мълча като п... ноември 2014-та, когато НКЖИ, БДЖ, с миминтърина на неравностите по горските пътища ОТКАЗАХА КИТАЙСКИТЕ ЮАНИ да минат през България.. ПЛАГИАТ заглавие от 2016-та година: "Китайски влак стрела Пекин София Троян?".. Окончателното трасе на новия южен път на коприната е от тунела под Босфора - Гърция - Македония - Сърбия - Унгария... За УЖ бивш външен министърин е позор незнанието, какво се е случило декември 2014-та година в Белград.. И че БЪЛГАРИЯ НЕ Е БИЛА ТАМ.. Както и ЗАЩО не сме били там.. А отговора е в публикация от рода - " ЕК подозира саботаж на ж.п. европроекти в България".. Парларе, парларе, парларе..