Инфлацията, войната и пандемията се отразяват на потребители, производители, преработватели. Въпреки тези неблагоприятни обстоятелства, предприятията на „Димитър Маджаров“ за мляко и месо работят както досега, без промяна. Фирмата издига в култ качеството на суровината и на крайния продукт. „Продължаваме да не правим компромис с качеството“, коментира Димитър Маджаров.
Как влияят събитията през последните години на производство на млечни и месни продукти?
В Ковид-пандемията производството работи без прекъсване, при още по-строги мерки. Ръстът в инфлацията и цените на електроенергия, суровини и материали обаче се отразяват пряко върху бизнеса. Въпреки това, компанията продължава да „работи“ месо и мляко „както години наред“, без това да е за сметка на качеството. Печалбата от предходни години се влага в поддържане на пазарен дял и развитие на служителите.
С колко поскъпват суровините и консумативите?
Цената на суровината за млечни продукти се е увеличила с 42%, а на месните между 50% и 55%. Каква ще бъде след година-две, е трудно да се предвиди. Цената на електроенергията също е повишена с около 40%, а тази на природния газ постоянно се мени. Драстично поскъпват материали като подправки, обвивки, опаковки. Това, естествено, затруднява дългосрочното планиране в бизнеса.
Променя ли се нещо в производството на месни и млечни продукти?
Въпреки ръста в цените на консумативи и суровини, „Димитър Маджаров“ не променя технологията. Използва същите рецепти, същата качествена българска суровина за млечните и влага само истинско месо в месните продукти. Млечните продукти и днес се правят по класически БДС стандарт. Салам „Бургас“ и днес се прави без подправки, само от висококачествено месо. А да се направи салам без подправки, само с прецизен подбор на суровината, е наистина трудно. И изисква майсторство.
Присъствие на пазара
Фирмата се стреми да запази пазарния си дял без да прави компромиси с качеството, както и да развива продуктовия асортимент. Въпреки предизвикателствата, отделни категории бележат ръст. През 2022 г. прясното мляко е със 160% ръст. Повишено търсене има при кашкавалите. Пастърма „Пловдив“, кайсерован врат „Тракия“ и роле „Трапезица“ са с близо 40% ръст в чужбина. „Стараем се да запазим позициите на марката и най-вече доверието на клиентите“, пояснява Маджаров.
Планове за развитие
Нова машина за слайсове за месни продукти и нова серия безлактозни продукти (прясно и кисело мляко, сирене, кашкавал) са сред най-важните планове на компанията. „И в бъдеще ще бъдем толкова безкомпромисни към качеството на нашите продукти от месо и мляко, колкото и досега“, заключава Маджаров.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)