
Сдружението за модерна търговия, което обединява големи търговски вериги като "Билла", "Фантастико", "Лидъл", "Кауфланд", DM, Хиполенд и др., призова да обективно измерване на телевизионните рейтинги, за да имат рекламодателите добър ориентир при разпределянето на рекламните си бюджети.
"Получаването на коректни и безпристрастни данни за зрителските предпочитания е и сред ключовите условия за реална конкуренция между телевизиите, важен гарант за тяхната независимост и съществен фактор за прозрачност на медийната и обществена среда", посочват от сдружението, припомняйки, че в България достоверността на тази информация от години е поставяна под въпрос от различни участници в процеса.
След период от няколко, в който медии, рекламодатели и агенции работиха с два източника на пийпълметрични данни (ГАРБ и "Нилсен"), от няколко месеца рекламната индустрия разчита на един доставчик - ГАРБ. "За съжаление, това не сложи край на съмненията в обективността на измерванията, нито на споровете по темата, които през последните месеци се задълбочиха", пишат членовете на СМЕ.
Те призовават за действия към осигуряване на доверието в достоверността на данните. Според тях логичната следваща стъпка е мащабна дискусия, основана на най-добрите световни практики, с всички участници в този процес – телевизионни оператори, рекламодатели, комуникационни агенции.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Зеленски отказа да подпише споразумението със САЩ за редкоземните метали на Украйна
Зеленски отказа да подпише споразумението със САЩ за редкоземните метали на Украйна
Зеленски отказа да подпише споразумението със САЩ за редкоземните метали на Украйна
Русия публикува снимки на американец, арестуван в Москва за трафик на наркотици