Участниците в кампанията за местните избори са сключили договори за медийно отразяване на стойност 1 905 604 лв. (без ДДС). Тази сума е значително по-малка в сравнение с разходите, направени за медии в предишни кампании. По всяка вероятност това се дължи на намалената драстично в средата на годината държавна субсидия.
Това са изводите от традиционния мониторинг на кампанията, проведен от Института за развитие на публичната среда (ИРПС).
Мониторингът обхваща 43 национални и регионални медии – 11 телевизии, 3 радиостанции, 16 вестника и 13 информационни сайтове и агенции, и договорите сключени от тях и публикувани на интернет страниците им. За участниците, регистрирани в Централната избирателна комисия, са включени и договори за местно отразяване (в това число и като част от местни коалиции).
Кой похарчи най-много за медии?
ВМРО – БНД е формацията, вложила най-много средства в медийна реклама – 318 381 лв. (без ДДС). Тя държеше първото място през цялата кампания, отбелязва ИРПС. След нея се нарежда БСП за България с общо 264 755 лв. (без ДДС), а в последната седмица ГЕРБ вече е трета с 215 380 лв. (без ДДС).
В седмицата между първи и втори тур на местните избори, може би очаквано, най-съществена промяна има в разходите на ГЕРБ и ИК за Мая Манолова. Повече подробности за средствата, които участниците в изборите похарчиха за медийно отразяване, може да видите в следващата графика в горната част на публикацията.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България