Бъдещето на развитието на Българското национално радио (БНР) е в дигиталното пространство, убеден е Андон Балтаков - новото лице в конкурса за генерален директор на обществената медия.
Балтаков представи днес убедителна и новаторска концепцията си пред СЕМ. Регулаторът трябва да избере на 22-ри януари победител сред шестимата кандидати - Жени Гаджалова, Антон Митов, Андон Балтаков, Митко Димитров, Даниела Манолова и Александър Велев.
Кандидатът определи себе си като новинар, радиочовек, който никога не забравя откъде е тръгнал и винаги е носил радиото в себе си. Работил е за БНР преди години, след това емигрира в САЩ. Завършва университета "Йейл", работи за Си Ен Ен, Асошиейтед прес и др., най-вече като консултант за дигитално и стратегическо планиране. Той сподели, че със семейството му винаги са били с убеждението, че в един момент ще се върнат в Европа. Конкурсът за генерален директор той усеща като възможност да се завърне тук.
Финансирането на обществените медии в света става все по-неустойчиво. Тези модели са много трудни за поддържане от обществата. У нас радиопазарът не расте, той е 70 млн. лева. Рекламният пазар не може да поеме разходите, които БНР има, посочи Балтаков. Затова според него БНР трябва да се финансира с процент от БВП или от приходите към НАП - определен процент от данъците на физическите лица и определен процент от събрания корпоративен данък. Това той определи като "здравословен микс". Този трансфер трябва да бъде ограничен от минимални и максимални граници.
Не е лошо да се въведат и някои търговски практики при управлението на радиото - начинът, по който се управляват човешките ресурси, финансите, добави Балтаков.
"Бъдещето на изпълнението на обществените функции на радиото ще бъде в дигиталното пространство", посочи кандидатът. Там радиото трябва развива присъствието си, съдържание, приложения и др.
Радиото може да генерира собствени приходи, които до 2022 г. да достигнат 5 млн. лева годишно, смята още той. Според него БНР трябва да предлага независимо, полифонично редакционно съдържание, а генералният директор да е бариерата, стената, която трябва да спре всеки един натиск.
Андон Балтаков отделя специално място на музикалното съдържание. "Музиката винаги е била част от живота ми, свирил съм в детски мандолинен оркестър", сподели той.
Не мисля, че Радиото трябва да е играч на рекламния пазар. Това би нарушило пазарното равновесие, коментира той в отговор на въпрос за евентуалната смяна на модела на финансиране на обществените медии.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)