Защо не е нарушение да купите билет на една цена, а от картата да ви вземат повече

Последна промяна на 27 май 2017 в 12:16 11819 0

Нарушават ли авиокомпаниите правата на клиентите си като обявяват една цена на самолетния билет, а накрая от кредитната карта на купувача се изтегли по-голяма сума?

OFFNews се обърна към Европейския потребителски център, който е към Комисията за защита на потребителите, с този въпрос по повод писмото на читателката ни Диана Георгиева, в което тя разказа, че към първоначалната цена били добавени 35 лева.

Правата на потребителите не са нарушени в този случай, категорични са обаче от Европейския потребителски център - България и обясниха защо.

"Авиокомпанията предоставя информация за цената на полета във валутата на държавата, откъдето тръгва полетът​. Когато пътникът плати в различна от тази валута, банката превалутира това плащане. Тоест сумата, начислена по кредитната карта, е по-висока от крайната цена, посочена в потвърждението или фактурата, именно поради курсовите разлики (които се начисляват от банката посредник)​, а не защото компанията получава по-голяма сума. Информацията, предоставяна от авиокомпанията, не е заблуждаваща и не може да се счете за нелоялна търговска практика", се казва в отговора на директора на ЕПЦ Игнат Арсенов.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !