Подаваме онлайн жалби срещу некоректни търговци, КЗП пази фирмите от спам

Александра Маркарян 28 юли 2015 в 11:35 12582 2

Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите

Снимка КЗП

Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите

Комисията за защита на потребителите улесни подаването на жалби и сигнали срещу некоректни фирми, както и осигуряването на защита на търговците от спам.

От 1 август КЗП пуска изцяло нов сайт, чрез който жалбите и сигналите ще могат да се подават онлайн и чрез който включването в регистъра на фирмите, които не желаят да получават непоискани търговски съобщения (спам) ще бъде улеснено значително.

Новите сайт, софтуер, обучението на 24 служители за работа с него и необходимият за целта сървър са купени по проекта "Качествено административно обслужване и развитие на електронното управление" по Оперативна програма "Административен капацитет" (ОПАК). Безвъзмездната помощ е на стойност 398 000 лева.

Изпълнението на проекта бе представено на пресконференция днес.

Гражданите ще могат да се регистрират и така да следят движението по жалбите и сигналите си, както и историята на подадените от тях до момента. Те ще могат да подават жалби и сигнали и без да са регистрирани. Срокът за удовлетворяване на жалбите им остава 30-дневен.

Търговците ще бъдат включвани в регистъра "анти спам" безплатно, само с подаване на искане за регистрация. Така ако фирмата е включена в регистъра и търговец не провери дали тя е в регистъра и й изпрати спам, ще подлежи на глоба до 5000 лева, уточниха от Комисията.

Новият сайт ще бъде достъпен и за незрящи, допълниха от КЗП. При него ще бъде улеснен и достъпът и до регистрите за опасни стоки и за фирмите, нежелаещи спам. Чрез него потребителят ще може да се ориентира също къде в страната има вероятност да се натъкне на някоя от опасните стоки.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Иван Костов: Човекът, който промени България