Възможно ли е да купите самолетен билет на една цена, а от кредитната ви карта да бъдат изтеглени повече пари? Оказва се, че това е напълно възможно.
Нашата читателка Диана Георгиева ни изпрати писмо и снимков материал, в който обяснява, че именно една от нискотарифните компании е добавила 35 лева върху "крайната" цена на билета. Вижте какво пише в писмото:
"Преди 10-ина дни си купих билет от Уиз Еър за 1389 датски крони. Това е цената, обявена в сайта в процеса на закупуване и във фактурата. Обаче когато плащането се отбелязва като изчакващо в банковата ми сметка, пише 1499 крони. До момента, в който реално сумата е изтеглена, става 1522 крони (35 лв повече от цената обявена във фактурата).
Нещата стоят така: някъде си в правилата им, с които се съгласяваме като купим билет, пише, че при покупка с карта (предполагам, че другият начин е paypal?) крайната сума би могла да бъде различна от написаната от тях. В отговора си обясняват, че разликата идвала от това, че парите се превръщат в различни валути и те не носят отговорност за това. Естествено, това си е чисто и просто некоректна практика и само си измиват ръцете с някаква точка в документите си. Всеки знае, че си има нормални коректни начини една авиокомпания да изчисли тези суми, така че реално да взимат обявената цена от банковата сметка на потребителя. С начина, по който работят, реално няма начин да знаеш колко отгоре ще ти вземат! И само да кажа, че много хора са засегнати от това, и че повечето най-вероятно дори не си дават сметка. Това също не е първият път и за мен, при предишната резервация най-малкото беше същото, може би и преди. Разбира се, мога да пратя документи, включително и техния отговор. Имам и видео илюстриращо, че в процеса на резервация никъде по никой начин не става ясно, че сумата може да е различна и че има разлика по какъв начин се плаща. Аз съм студент, който работи на две места и завършва магистратура, тези пари не ми падат от небето. Аз лично никога не бих пътувала с тази компания отново. Смятам тази им практика за абсолютна липса на уважение към клиента и умът ми не го побира, че такава голяма компания си позволява това", пише Георгиева.
Тя прилага и отговора, който е получила от авиокомпанията:
Справка на OFFNews със сайта на нискотарифния превозвач показва, че този текст е наличен и в общите условия за превоз на пътници и багаж и на български език. С големи букви е написано:
АКО ПЛАЩАТЕ С КРЕДИТНА ИЛИ ДЕБИТНА КАРТА, ВАШЕТО ПЛАЩАНЕ СЕ ОБРАБОТВА ОТ МЕЖДУНАРОДНА СИСТЕМА ЗА ОБРАБОТКА НА КАРТОВИ ПЛАЩАНИЯ. МОЖЕ ДА УСТАНОВИТЕ, ЧЕ СУМАТА, НАЧИСЛЕНА ПО ВАШАТА ДЕБИТНА ИЛИ КРЕДИТНА КАРТА, Е РАЗЛИЧНА (И МОЖЕ ДА БЪДЕ ПО-ГОЛЯМА) ОТ КРАЙНАТА ЦЕНА, ПОСОЧЕНА В НАШЕТО ПОТВЪРЖДЕНИЕ НА РЕЗЕРВАЦИЯТА, ПОРАДИ КУРСОВИТЕ РАЗЛИКИ В МЕЖДУНАРОДНАТА СИСТЕМА ЗА ОБРАБОТКА НА КАРТОВИ ПЛАЩАНИЯ.
От текста ясно се разбира, че разликата във валутния курс не променя сумата, която постъпва по сметката на авиокомпанията.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
13848
4
25.05 2017 в 22:58
12038
3
25.05 2017 в 21:04
12342
1
25.05 2017 в 18:50
Ами да, съгласяваш се. Като не си ги чела, твой си проблем. Подобни разлики в курса винаги са възможни ако картата е в друга валута. Евтини "сензации" от някаква недочела, която си мисли, че всичко трябва да става както тя си го представя.
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България
Johnny B Goode
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си